Tuesday, November 21, 2023

Secretul nr. 2

În vremurile de demult, când eram doar un puști și căutam să înțeleg și eu câte ceva din viață. tatăl meu mi-a dat câteva sfaturi și mă grăbesc să le împărtășesc și altora, căci le consider esențiale. 
- Secretul tău să nu-l spui femeii.
Nu mi-a explicat nimic, ci mi-a dat un exemplu, din care eu am tras învățămintele necesare.
Era un tânăr șofer la construirea barajului de la Cumpăna. Câștiga bani foarte mulți. Tatăl lui i-a spus că secretul lui să nu-l spună femeii. S-a pus pe fapte. Într-o seară a venit acasă cu o geantă plină cu bani. Luase salariul. I-a zis soției:
- Când veneam spre sediul să las mașina, m-am întâlnit cu popa din Sămara care m-a rugat să-l iau și pe el, că avea o geantă plină cu bani și se temea să meargă de unul singur. L-am luat și pe dum mi-a venit o idee. Am oprit mașina zicând că am o problemă la motor. Am coborât și a coborât și popa. Am ridicat capota, m-am prefăcut că repar. Atunci am văzut că popa era și el preocupat să se uite la motor. Am luat manivela și l-am lovit peste cap. L-am omorât. I-am luat geanta. N-am mai dus mașina la depou. Am venit acasă. L-am îngropat pe popa la noi în băligar și apoi am dus mașina la sediu. De acolo am banii.
Au trecut câteva zile. Duminica bărbatul i-a zis femeii să facă ceva. Femeia a refuzat. El i-a tras o pereche de palme. Atunci femeia a începu să urle, l-a făcut criminal și s-a dus la sectorist să-l denunțe.
O întreagă mașinărie s-a pus în mișcare. Bărbatul le-a spus milițienilor că popa din Sămara trăiește și totul a fost o farsă. Așa a și fost și bărbatul s-a convins că secretul lui nu trebuie să-l spună femeii.


(21 noiembrie 2023)

No comments:

Post a Comment