Saturday, November 11, 2023

Oameni care mi-au influențat viața

Am cunoscut de-a lungul timpului foarte mulți oameni. Foarte puțini dintre ei mi-au influențat viața. S-a întâmplat ca mulți să nu-mi influențeze viața pentru că:
- nu am stat mult timp în jurul lor,
- nu aveau capacitatea de a mă influența,
- aveau limite pe care nu le depășeau,
- eu doream un anumit lucru, ei ofereau altceva,
- comunicarea noastră era deficitară,
- calitățile lor erau altele decât aveam eu nevoie,
- atitudinea lor era incompatibilă față de mine,
- trecutul lor mă depărta și ridica bariere,
- nu-mi plac oamenii care nu sunt fermi,
- eu aveam nevoie de exemple, nu de vorbe,
- mie îmi plac oamenii care fac, nu vorbele lor,
- aveam nevoie să învăț, nu să fiu apostrofat.
În viață am căutat oamenii care să-mi fie modele, astfel ca și eu să devin acea persoană care are o evoluție pozitivă, care să fie definită și lumea să spună că eu sunt un individ destul de bun și de încredere, încât să fie respectat pentru ceea ce este. Oamenii care mi-au influențat viața m-au învățat:
- să gândesc,
- să acționez,
- să mă poziționez,
- să evaluez,
- să vorbesc,
- să ierarhizez,
- să evit,
- să lucrez,
- să judec.
Cred că am învățat de la oamenii mai în vârstă decât mine, oameni cu experiență vastă, dar și de la persoane mai tinere decât mine sau chiar mult mai tinere decât mine, care stăpâneau niște domenii foarte bine și care m-au ajutat să-mi rezolv problemele.
oamenii care mi-au influențat viața sunt oameni în preajma cărora am stat mai mult timp, de la care am învățat multe și de la care am înțeles rațiunile din care trebuie să acționez într-un anume fel pentru a rezolva o problemă, astfel încât soluția să fie apreciată de toată lumea ca fiind soluția cea mai bună sau în cel mai rău caz, soluția pe care foarte mulți o agrează totuși, chiar dacă alta era soluția cea mai bună.


(11 noiembrie 2023)

No comments:

Post a Comment