Monday, February 26, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Artemiza BEJAN

În vremea copilăriei mele, când am auzit numele de Artemiza m-am tot întrebat cum vine așa ceva, căci printre cântărețe știam de Maria, Elena, Gheorghița, Eugenia, Ioana. 
Ce mi-e mie drag pe lume
Cine scârțâie fântână
Dragostea din ce-i făcută
Dragu-mi-i mie să joc
Frunză verde măr bătut...
Mândru-i chipul dragului !
Soacră mare, soacră mare..
Artemiza BEJAN a fost una dintre primele voci cu graiul moldovenesc de la radio pe care le-am ascultat. În vremurile de demult, răzbeau numai cântăreții cu reale calități în voce, cu dicție, cu repertoriu, iar înregistrările pe discuri de vinil erau produse după o selecție extrem de dură, căci tehnic vorbind, ele nu se realizau așa cum se fac acum CD-urile din studiourule de prin garaje, magazii sau bucătării, când defectele de la înregistrări sunt eliminate din software. Atunci trebuia să fi excepțional pentru a pătrunde la Electrecord și vocea Artemizei BEJAN era cu adevărat de excepție.

(26 februarie 2026)

No comments:

Post a Comment