Sunday, February 18, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Tiberiu CEIA

De cântărețul Tiberiu CEIA am aflat când am fost într-o excursie cu un grup de studenți, care au cântat cântecul Frumoasă vecina noastră, care mi s-a părut că avea versurile un pic adaptate pentru a acoperi veselia acelor tineri care mergeau pe munte și care petreceau la cabană, cum numai studenții știu s-o facă. Întâmplarea a făcut ca la un program TV din vremea comunismului, când încă nu se ajunsese la acel program de două ore pe seară, l-am văzut pe cântărețul Tiberiu CEIA cântând și aceste cântec. Peste ani, am avut ocazia să-l văd pe Tiberiu CEIA pe plajă la Mamaia, unde era în compania lui Ion și copilul Ionuț DOLĂNESCU. Ei mâncau porumb fiert de la vânzătorii ambulanți.
Am văzut cum trece vremea
Tiberiu CEIA avea un repertoriu special, care îl făcea diferit de cântăreții de duzină care vin din Banat și care aduc niște banalități, crezând că rup gura târgului. Cântecele interpretate de Tiberiu CEIA au texte inteligente, culese de la firul ierbii, iar melodiile sunt foarte diferite, nu au acele elemente banale pe care le vedem la mulți dintre tinerii care se zbuciumă să cucerească publicul, dar fără succes. Eu am fost prieten pe FACEBOOK cu cântărețul Tiberiu CEIA și am fost onorat să urmăresc activitatea sa.


(18 februarie 2024)


No comments:

Post a Comment