Friday, February 23, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Elena ROIZEN.

Pe cântăreața de muzică populară dobrogeană Elena ROIZEN o știam de la radio și de la televizor și de aceea am cumpărat un CD cu cântecele ei grupate sub titlul Drag mi-a fost omul frumos. Îmi plăcea la Elena ROIZEN mesajele cântecelor ei, vocea ei și costumele naționale superbe pe care numai ea știa să le poarte cu o anumită grație, pe care nu o mai văzusem la alte cântărețe, căci este important cum ții mâna pe maramă și cum pășești, dar și cum gesticulezi.
Toate cântecele din Dobrogea au ceva al lor ca ritm. De aceea este foarte greu să le cânți, să potrivești versurile și mai ales să creezi atmosfera fie că e vorba de tristețe sau de veselie. Mi-a plăcut la cântăreața Elena ROIZEN faptul că rostește toate sunetele din cuvânt și mai ales se aud perfect ultimele sunete din cuvintele de final de vers. Textele cântecelor Elenei ROIZEN sunt construite cu grijă, rimele fiind corecte ca sunete, fără a fi enervante, predictibile, simpliste și nepotrivite, așa cum se întâmplă la cântecele de duzină de pe posturile tv de folclor din ziua de azi. Pe o scară de la 1 la 10, lui Elena ROIZEN i-am acordat nota 10(zece) și nu o fac decât în cazuri foarte rare.



(23 februarie 2024)


No comments:

Post a Comment