Saturday, February 10, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Traian UILECAN

Cântecele lui Traian UILECAN mi-au marcat copilăria, căci erau cântece lente și multe erau romanțe, iar mie roman țele nu prea mi-au plăcut, căc i eram un puști de sun 14 ani. Am apreciat vocea sa de tenor. Mult mai târziu am aflat că Traian UILECAN era tenor la operă.
Câți ani aveai, câți ani aveam...
Crești, pădure, și te-ndeasă
Grea-i viaţa haiducului
Măria neichii, Mărie
Mă suii în dealu' Cernii
Mândro, tu...
Mult mă-ntreabă inima
'Naltă-i mândra şi subţire
Pe lângă plopii fără soţ
Pe umeri pletele-i curg râu
Ştii tu, mândro...?
Smaranda
Se vede că Traian UILECAN stăpânește noțiunile fundamentale ale folcloruluio, căci doinele și cântecele tărăgănate interpretate de el arată acest lucru și de aceea ele trec peste timp de parcă ar fi fost înregistrare ieri.


(10 februarie 2024)

No comments:

Post a Comment