Tuesday, February 6, 2024

Comasarea alegerilor, ca găselniță

Se pare că alegerile europarlamentare vor fi comasate cu cele locale. Cam așa au stabilit PNL și PSD și se pare că chiar așa se va și întâmpla. Unii fac calcule, crezând că această comasa chiar va fi favorabilă celor care au mulți primari, căci în opinia PNL și PSD, primarii sunt motorul alegerilor. PNL și PSD uită că alegerile sunt influențate de cu totul alți factori, mai ales, căci este vorba de alegeri europarlamentare și alegeri locale, fără o legătură directă între ele.
Toată lumea uită că alegerile sunt rezultatul:
- contextului economic,
- războiului de la graniță,
- manipulării și emoțiilor,
- participării la vot,
- dezbaterilor de dinainte,
- atractivitatea candidaților.
Campania electorală oficială nu a început, dar toată lumea este în campanie electorală. Toate manifestările care apar se înscriu în campania electorală mascată. În opinia mea, va fi câștigător acel partid care va veni acum, nu neapărat, în luna de campanie electorală, cu ceva absolut nou, care să influențeze decisiv electoratul. Lumea s-a plictisit de anumite mutre care s-au uzat moral prin aparițiile pe micile ecrane cam în aceleași ipostazem cu aceleași mesaje, cu aceleași gesturi și mai ales cu atitudine critică și agresivă. Cine va veni cu altceva decât cu a arăta cu degetul spre adversari, ci cu ceva absolut nou, care să impresioneze și care să genereze acel val de simpatie care duce masele la urne și nu oricum, ci să acorde votul celor care au devenit simpatizați, acela va fi marele câștigător al alegerilor comasate din 6 - 9 iunie 2024.
Eu m-am plictisit s-o văd pe Diana ȘOȘOACĂ folosindu-și telefonul mobil și vorbind cu un debit verbal extraordinar, dar spunând exact lucrurile pe care le-a zis și acum câteva zile. M-am plictisit să-l văd pe George SIMION cu telefonul mobil filmând orice și venind cu lucruri despre care nici el nu știe prea bine, căci lipsa de experiență practică își spune cuvântul. Cel puțin Diana ȘOȘOACĂ pledează la bară, deci are o meserie. Eu nu cunosc meseria practicată de George SIMION și mai ales, nu-i cunosc rezultatele cu care el să se fi lăudat cumva. M-am plictisit să-l ascult pe sfătosul marcel CIOLACU cel nebărbierot că vine cu tonul său împăciuitor de bunic, în fața unor nepoți năzdrăvani care așteaptă de fapt caramelele. M-am plictisit să-l ascult pe Nicolae CIUCĂ vorbind împiedicat. M-am plictisit să-l aud pe Cătălin DRULĂ cum arată cu degetul spre vârful puterii, când îmi vine în minte imaginea lui când țopăia cu demisia de pe poziția de ministru, când mie și altora ne era foarte, foarte greu, iar acum critică, deși știa să se folosească de rangă la chioșcurile din stațiile de metrou. Aștept acel ceva șocant, care să-i trezească pe votanți din starea de așteptare. Va fi șoc, dar nu de la politicieni, ci din altă zonă, iar resetarea va fi dusă la extrem ca la Revoluția Franceză, când omenirea a luat-o pe altă cale.

(06 februarie 2024)

No comments:

Post a Comment