Tuesday, February 20, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Aneta STAN

Pe cântăreața de muzică populară din zona Dobrogei am văzut-o în spectacole și de fiecare dată mi-am dat seama că timpul nu trece deloc peste ea, căci a rămas aceeași persoană plină de vioiciune pe care am văzut-o acum mulți, chiar foarte mulți ani. La Aneta STAN mi-au plăcut costumele ei cu mult albastru cusut pe ele, cu acea  centură încheiată cu cataramele acelea în formă de frunze, cum numai domnițele de la castele purtau și cu tamburina pe care numai ea știe s-o lovească cu degetele în mișcări grațioase. 
Eu cumpăr CD-uri de muzică, dar sunt extrem de selectiv. Dacă am la mine acasă un CD cu cântece interpretate de Aneta STAN se datorează faptului că o consider pe Aneta STAN o mare cântăreață și punct.
Vreau să mă opresc acum puțin asupra textelor de la cântecele cântate de Aneta STAN. Chiar dacă sunt scrise cumva și nu sunt culese 100% din sate de la sursă, aceste texte sunt îngrijite și au rime interesante, fără a fi predictibile așa cum se întâmplă la cântecele de duzină. Se vede că Aneta STAN este o artistă cu un nivel de cultură foarte ridicat, căci numai un om care a citit mult are capacitatea de a construi versuri cu rtm, cu rime și mai ales cu frumusețe, ceea ce este apreciat.


(21 februarie 2024)




No comments:

Post a Comment