Monday, February 19, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Ion GHIȚULESCU

De cântărețul Ion GHIȚULESCU am aflat foarte târziu și cu totul întâmplător, când am văzut un afiș pe un stâlp de beton de pe bulevardul Dacia. Eu știam că Ion GHIȚULESCU era comentator de sport și plecase dintre noi de ceva vreme. Mi-am dat seama că este doar coincidență de nume, căci deasupra numelui de Ion GHIȚULESCU era fotografia cântărețului. Nu am fost la acel spectacol căci afișul era foarte vechi și zdrențuit. Dar mi-a rămas în minte numele și văzând că poza era destul de mare, însemna că Ion GHIȚULESCU este un cântăreț vestit. Am intrat pe Internet și am găsit multe înregistrări ale sale. Am văzut în magazinele de muzică CD-uri de-ale lui Ion GHIȚULESCU. Am ascultat cântece interpretate de Ion GHIȚULESCU și azi scriu câteva cuvinte despre acest mare interpret de muzică populară românească.
Ion GHIȚULESCU a înregistrat foarte multe cântece. Vocea lui Ion GHIȚULESCU îi permite acestuia să interpreteze foarte multe tipuri de cântece și să le dea o notă personală. Eu îl compar, fără să greșesc și fără să exagerez pe Ion GHIȚULESCU cu Luciano PAVAROTTI. El are o voce de tenor de excepție și mă mir că nimeni nu i-a propus să cânte canțonete și chiar arii de operă, căci sunt sigur că ar fi avut un succes cu totul special. După mine, Ion GHIȚULESCU este printre primii 5 tenori ai României din toate timpurile.

(19 februarie 2024) 



No comments:

Post a Comment