Saturday, February 10, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Ioana RADU

Mă mândresc cu faptul că am fost contemporan cu Ioana RADU. Când eram copil, mergeam la spectacole unde ea cânta căci în acele vremuri artiștii cutreierau  țara. Îmi amintesc că la un moment dat a oprit în dreptul porții noastre o mașină să-l preia pe dirijorul de la Doina Argeșului, Alexandru BUSUIOC, care stătea la câteva case de noi, peste drum. În acea mașină erau mai multe artiste, printre care și Ioana RADU. M-a impresionat cum Ioana RADU s-a adresat uneia dintre artiste cu dumneata, deși Ioana RADU era cine era, iar celelalte erau artiste la început de drum sau artiste de-ale locului de la noi. Ioana RADU a avut un repertoriu fabulos și aici îl exemplific cu câteva dintre cântece, discografia lui Ioana RADU fiind mult mai bogată.
Am o mândră mititică
Lasă-mă să pătimesc. a se asculta Hora păcii interpretată de Maria LĂTĂREȚU
Ioana RADU a interpretat multe romanțe. Ea este numită și regina romanțelor. Pentru romanțele interpretate a primit titlul de artistă a poporului din RPR. Pe Youtube se află câteva clipuri cu Ioana RADU interpretând cântece vesele și romanțe în programele de Revelion din vremurile de demult.
Vocea Ioanei RADU este inconfundabilă. Dicția Ioanei RADU este perfectă. Cântecele Ioanei RADU sunt hituri și este greu să fie interpretate de altcineva fără să se zică instinctiv, că Ioana RADU le cânta altfel, ea fiind referința.


(10 februarie 2024)



No comments:

Post a Comment