Sunday, February 18, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Tița ȘTEFAN

 Știam de Tița ȘTEFAN de la un coleg din studenție care era din Otopeni și care mi-a vorbit despre acestă cântăreață cu multă admirație. Pe vremea aceea nu exista posibilitatea de a asculta muzică la diferite dispozitive c a acum și am așteptat să fie dată la radio sau la televizor acestă cântăreață. Colegul meu avea dreptate. Tița ȘTEFAN are o voce amplă, clară și puternică, iar timbrul ei se distinge dintr-o mie. Cu trecerea timpului am urmărit și repertoriul său, format din cântece culese, nu create airea cum se face acum, la grămadă și la normă, în detrimentul calității.
Am un foc la inimioară
Când acasă nimeni nu-i
Supărare, supărare
Vine cucul de trei zile
Într-o lume în dinamică, cântăreața Tița ȘTEFAN a arătat că ține la calitate și ori de câte ori apărea pe scenă arăta o eleganță aparte, eleganță specifică marilor interprete de talent. Claritatea vocii sale, ambitusul și expresivitatea trebuie urmărite la fiecare cântec. Am comparat cântecele Tiței ȘTEFAN existente și în alte interpretări și îmi permit să spun că artista a preluat cântecele, dar le-a adus o notă personală, fără a distorsiona nici ritmul, nici melodia și nici mesajul.



(18 februarie 2024)

No comments:

Post a Comment