Saturday, February 10, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Sofia VICOVEANCA

Am avut cuvinte de laudă la adresa cântăreței din Țara de Sus, Sofia VICOVEANCA, dar filmulețul de pe Youtube în care s-a comportat mizerabil față de niște tineri care încinseseră o sârbă în timp ce ea cânta, m-a făcut să spun despre Sofia VICOVEANCA că nici nu mai contează pentru mine. Sunt subiectiv, dar la mine un om care dă cu bâta în baltă, a dat cu bâta în baltă și balta are pește, nu rămâne ideea de a insista pe o așa-zisă a doua șansă. Îmi pare rău pentru Sofia VICOVEANCA, dar îmi aduc aminte că imediat după ce Convenția Democratică a venit la putere, a zis ea niște chestii care nu mi-au plăcut. Le-am trecut cu vederea, dar incidentul cu tinerii care dansau în timp ce ea cânta a definit pentru totdeauna caracterul răutăcios al acestei femei, pe a cărui chip se citește răutatea. 

Probabil când mi-o trece, voi reveni asupra acestor considerente, dar un artist este plătit să cânte sau să dezvolte un act artistic, nu să se răfuiască cu spectatorii. El are datoria sacră să presteze actul artistic, nu să se manifeste ca individ oarecare, căci de aceea este artist. De aceea nu-i înțeleg pe actorii care întrerup spectacolul dacă sună telefonul. Sunt actori mici. Un actor mare are capacitatea de a depăși momentul. Nici artistul care se supără pe spectatorul care a întârziat și îl apostrofează sau întrerupe spectacolul. MARX a zis ceva despre ciclul Marfă-Bani-Marfă și artiștii ar trebui să citească opera lui MARX care se referă nu la comunism, ci la capitalism. Sofia VICOVEANCA nu l-a citit pe MARX deși a trăit în comunism bine-mersi și ceva-ceva trebuia să știe.


(10 februarie 2024)

No comments:

Post a Comment