Friday, February 23, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Felician FĂRCAȘU.

Cântărețul Felician FĂRCAȘU s-a remarcat în copilăria mea prin vocea lui bărbătească și prin cântecele lui despre ciobani, cu sunete pe care le-am comparat cu hăulitele oltenești, dar ele aveau alte sunete precum ui-iu-iu sau duru-du-du și tot așa. L-am văzut la niște spectacole și pentru fiind copil aveam posibilitatea să stau pe jos chiar lângă scenă, m-a impresionat costumul lui cu cămașă albă, simplă și cu o haină ceva mai lungă. El avea vocea de bărbat adevărat, care m-a impresionat, cum m-a impresionat și vocea lui Ion CRISTPREANU.
Sus pe munte, pe Parâng
Tânăr am plecat de-acasă
Peste ani, am văzut pe Youtube filme cu Felician FĂRCAȘU interpretând diferite cântece. Mi-ar fi plăcut să le revăd recondiționate, dar pe Dâmbovița n-au ajuns nici instrumentele software de recondiționare și cu atât mai puțin cele de colorare. Întotdeauna mi-a făcut mare plăcere să ascult cântecele vesele, optimiste, cu versuri cizelate, în interpretarea lui Felician FĂRCAȘU.

(23 februarie 2024)

No comments:

Post a Comment