Monday, February 12, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Măriuca MATACHE

Știam de Măriuca MATACHE de la radio. Am avut ocazia s-o ascult la o nuntă la mine în mahalaua Piteștilor. Cânta cântece de petrecere care erau în epocă. Am recunoscut-o după voce. Am discutat cu ea un pic și am rugat-o pe mama să-i dea un costum național. S-a îmbrăcat în costumul național dat de mama și am ruf=gat-o să cânte cântecele adevărate pe care ea le știe. A schimbat repertoriul. A cântat folclor adevărat și lumea a aplaudat-o, căci oamenilor dacă le dai apă, beau apă, dacă le dai șampanie, beau șampanie și dacă le dai bere, beau bere. Așa și cu muzica. Omul ascultă ce i se propune și se adaptează, căci la nuntă vine să se distreze, nu să plângă sau să-și dea cu pumnii-n cap.
Ajungă mandro, ajungă
Când eram la Câmpulung
Intru-n luncă, tai nuiele 
Unele titluri nu au încă forma digitalizată și nu se află postate pe Youtube, dar sunt sigur că în viitorul apropiat problema se va rezolva. Deși repertoriul Măriucăi MATACHE era cu mult mai vast, condițiile de atunci de a face înregistrări erau extrem de selective și de aceea nu se află multe cântece cu vocea ei, care să fi înfruntat timpul.








(12 februarie 2024)

No comments:

Post a Comment