Sunday, February 18, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Ștefania STERE PIOLOVENCU

Ștefania STERE PIOLOVENCU face parte dintre cântărețele care vin din zona Dobrogei și vom întâlni în versurile cântecelor sale referiri la Dunăre și la Marea Neagră. Eu am ascultat-o pe Ștefania STERE PIOLOVENCU în copilăria mea, mai ales că ea a adus Pandelașul ca specie de dans popular. 
Băieţaşul mamei drag 
Bine mi-e cu neamuri multe
Cântă Dunărea
Ce-ai crezut bade, că-mi pasă
Ce cați, bade, pe la noi?
Ce văzui pe Călmățui
Cu frumosul m-am luat
Cuculeț cu pene moi
De-aş fi pasăre să zbor
Dunăre potecă lină
Fată cu ochi măslinii
Floare dintre vii
Frunzuliță flori mărunte
Geamparaua pandelaș
Leană dunăreană
Măi ciobane de la oi
Mult mi-e dragă ţara mea
Pleacă neica militar
Zi cântarea mea
Vocea acestei artiste era remarcabilă. Avea claritatea cristalului. Avea puterea uraganului și expresivitatea necesară pentru a reflecta valurile Dunării fie cîn curgerea lor lină, fie în ritmurile vremurilor de furtună. Cine o ascultă pe Ștefania STERE PIOLOVENCU reușește să-i distingă timbrul vocii și o va recunoaște exact așa cum facem când cântă Maria TĂNASE sau Maria LĂTĂREȚU, căci Ștefania STERE PIOLOVENCU are ceva al ei, cu totul special. Trebuie ascultat cântecul Fata cu ochi măslinii, care este ceva deosebit, dar pe care eu nu l-am găsit decât grupat pe un disc de vinil cu altele trei.

(18 februarie 2024)

No comments:

Post a Comment