Thursday, February 8, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Maria Beatrice BĂNDOIU

Maria Beatrice BĂNDOIU este o interpeetă de muzică populară din zona Olteniei. Ea are un repertoriu interesant și a cântat cu orchestre importante. Vocea este clară, expresivă. Aș fi preferta să cânte folosind texte culese de la bătrânii rapsozi ai satelor, câți or mai fi ei acum. Versurile cu rime de tipul a/z/b/z nu sunt specifice decât textelor făcute la comandă. Rimele precum drag - prag, trăiesc - opresc, vreau - stau, văzut - început,  nu sunt purtăoare de metafore, ci denotă producția de masă, nespecifică artei adevărate. Textele folosite sunt simple, facile și predictibile. Costumele populare în care apare sunt alese cu grijă.
Barbatu' care-i urât
Bună dimineața, viață
Dă-mă, mamă, după drag
De ce nu te-nsori Gheorghiță
Descunună-mă părinte
 Fire-a naibii tu de lele
Ia să-mi spui tu, puișor
Mândra, tânară nevastă
Mândro bătu- te- ar păcatu'
Neicuță istețule
 Neicuță privirea ta
Nu-mi cere să te uit neicuță
Prea târziu neicuță-mi pare rău
Puiul meu, pelin și miere
Consider că artista trebuie să fie extrem de atent cu repertoriul, mai ales că vocea îi permite abordarea unui repertoriu care să includă și doine.


(08 februarie 2024)

No comments:

Post a Comment