Tuesday, February 13, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Cristian GEACU CĂTĂROIU

 


Despre lăutarul de geniu Cristian GEACU CĂTĂROIU am aflat când am urmărit la o televiziune Festivalul tarafurilor de la Tismana. A fost o revelație, căci acesta are o voce de bărbat adevărat, este un violonist de mare talent și ceea ce cântă i se potrivește de minune.
Mi-a plăcut la Cristian GEACU CĂTĂROIU cum a cântat cântecul Bărbatul meu nu este mort, cântec pe care l-am ascultat de cel puțin 30 de ori pentru a-i pătrunde toate nuanțele. Cristian GEACU CĂTĂROIU știe că țină ritmul și să respire astfel încât toate cuvintele se înțeleg și sunt rostite cu toate sunetele. Am găsit din întâmplare pe Youtube participarea lui Cristian GEACU CĂTĂROIU la concursul Vedeta populară de pe TVR și deși el a cântat superb, modul lui de a interpreta cântecul De mic rămăsei sărac, am avut surpriza să văd comportamentul jalnic al juriului și nu mă așteptam ca nici Grigore LEȘE, nici Niculina STOICAN, nici Cornelia REDNIC, nici Elise STAN să se hlizească aiurea-n tramvai, deși cântecul este încărcat de dramatism, iar Cristian GEACU CĂTĂROIU interpreta și se și acompania.

(14 februarie 2024)




No comments:

Post a Comment