Orice partid are:
- o doctrină;
- un program;
- membri:
- activitate;
- teze;
- un statut.
Partidul este ceva viu. Pentru a fi un oartid puternic, partidul trebuie:
- să atragă membri;
- să aibă priză printre alegători;
- să fie acceptat de alegători;
- să fie credibil;
- să fie atractiv.
Particul comunică cu masele prin:
- cei care îl conduc;
- voluntari;
- alți membri ai săi;
- simpatizanți;
- comunicatori profesioniști;
- lideri de opinie.
Toți cei care merg printre cetățeni formează masa de comunicatori care trebuie:
- să fie omogenă;
- să cunoască linia partidului;
- să nu emită poziții altele decât ale partidului;
- să răspundă clar întrebărilor;
- să se identifice ca ținută și limbaj cu cei cărora le vorbesc;
- să aibă verb;
- să aibă vocabularul auditoriului.
Acum că timpul este foarte scurt pentru USR, comunicatorii trebuie:
- să fie instruiși cu mare grijă;
- să transmită mesaje scurte, clare și la obiect;
- să folosescă un limbaj pe înțelesul celor cărora li se adresează;
- să raspundă exact la întrebări fără să bată câmpii;
- să fie foarte concreți;
- prin modul în care discută să arate că știu problemele concrete ale oamenilor;
- prin ținută să nu epateze;
- să fie punctuali, simpli, respectuoși și modești.
Marile companii care vând tehnologii, servicii sau produse formează personal care se prezintă asemeni unor evangheliști,care știu să prezinte concepte, metode, eficiența activității, știu să calculeze, știu să fie convingători. Toți se comportă la fel și nu distorsionează mesajul pe care marea companie vrea să-l transmită celor care devin distribuitori sau utilizatori. Așa a procedat Microsoft, așa a procedat Avon, așa a procedat și Zepter, toate asigurând succesul în atingerea obiectivului. În contextul actual, pentru a crește gradul de penetrare a mesajelor într-un timp așa de scurt, USR trebuie să pornească în teritoriu cu o mulțime de comunicatori-evangheliști foarte bine pregătiți. De asemenea având în vedere puterea rețelelor de socializare, un corp de comunicatori-evangheliști care postează mesaje dar care răspund la chestiunile ridicate, vor permite obținerea acelui nivel de comunicare unitar în arii foarte răspândite, cu maximum de eficiență. Când se face discuție de la om la om, numai o abordare naturală, simplă, cu un mesaj simplu, care este adaptat la nivelul interlocutorului va crea acea interacțiune ce va face dintr-un nehotărât un votant USR sau dintr-un om care s-a considerat înșelat în așteptări de ceea ce i s-a oferit până acum, un votant USR.
Programul altfel, doctrina altfel, statutul altfel, dar mai ales comunicarea care trebuie obligatoriu să fie altfel, va face din USR forța politică mult așteptată. Comunicatorii USR trebuie să corespundă cerințelor grupului țintă căruia se adresează USR. De aceea modul de prezentare, de la haine, salut, ton, gesturi și vorbele spuse, trebuie să corespundă așteptărilor. Ei trebuie să fie altfel, să fie percepuți altfel prin siguranță, cinste, caracter deschis, exemple de oameni care știu meserie la locul lor de muncă. Numai niște comunicatori altfel au darul de a arăta că USR este cu totul altceva decât partidele vechi, prăfuite, lunecoase și mai ales mocirloase și inerte care și-au înșelat ireversibil electoratul.
Se vede acum cu ochiul liber modul nefericit în care niște comunicatori neinstruiți, care apar la posturi Tv cu puncte de vedere personale, trag partidele în jos. Comunicatorii USR trebuie să prezinte numai și numai pozițiile partidului, interpretările fiind în spiritul programului, statutului și a altor teze, în niciun caz puncte de vedere libere, personale sau nefondate prin arbitrariul lor. Strângând în jurul său persoane inteligente și instruite, Nicușor Dan are premise foarte bune de a derula procese de comunicare care să zguduie serios din temeli partidele vechi, cu un mod altfel de a face politica orientată spre cetățean în mod real și onest. Fără comunicare vie niciun partid nu penetrează în mase, penru că toate clișeele sunt plictisitoare până la disperarea supremă, concretizată la urne prin schimbarea opțiunii de vot.
(07 iulie 2016)
No comments:
Post a Comment