Thursday, November 17, 2022

Un vis din copilărie devenit realitate abia în anul 2007

În copilărie am văzut filme de desene animate la cinematograf. Apoi, când am crescut, am văzut desenele animate la televizorul rusesc COSMOS. După aceea, împreună cu copiii mei, am văzut filme de desene animate la televizorul color numit TELECOLOR, pe care l-am achiziționat de la magazinul Unirea. 
De fiecare dată, genericul începea cu imaginea unui castel. După ani și ani am aflat că acel castel chiar exista în realitate și era vorba de Castelul  NEUSCHWANSTEIN. În 11 aprilie 2007, cu mașina mea GOLF 5 am reușit să trec din Austria în Germania și să văd castelul, căci planificasem de mult timp această vizită, pe care o consider istorică.
Așa cum rezultă de pe bilet, am ajuns în localitatea Hohenschwangau și de acolo a mai fost foarte puțin până la zidurile castelului de poveste. Castelul  NEUSCHWANSTEIN este exact așa cum apare în film pe afară, dar în interior este cu mult mai puțin sofisticat pentru că nu este finalizat nici după atâtea secole de la construcție. Mai sunt multe de făcut, numai că așa cum a fost el conceput, este foarte greu de a aduce acele completări, căci costurile sunt greu de suportat, indiferent cât de bogată este Germania de azi. Nu știu cum i-a venit ideea lui Walt DISNEY de a pune pe generic Castelul NEUSCHWANSTEIN, dar cum el a fost genial, ideea genială nu avea cum să fie alta. Merită citită istoria acestui castel și drama celui care l-a avut în minte și a cheltuit tot ce avea pentru a-și vedea visul realizat.


(17 noiembrie 2022)



No comments:

Post a Comment