Thursday, November 17, 2022

Afacerile tâmpite ale statului...

Azi 17 noiembrie 2022 la Antena 3 - CNN am aflat cu mândrie patriotică faptul că statul a mai făcut o afacere tâmpită și anume, a devenit acționar majoritar cu 75% la compania Blue Air. Un tip a avut ideea de a face o companie de transport aerian al pasagerilor și așa a înc eput aventura numită Blue Air. Cu timpul, această companie:
- nu a mai plătit dările către stat, mă refer la taxe,
- a rămas restanțieră la plățile către aeroporturi, care sunt tot de stat,
- au apărut reclamații ale pasagerilor către ANPC și nu numai,
- au apărut semnale certe ale ineficienței echipei manageriale.
Nu știu ce au așteptat organismele puse să supravegheze activitatea oricărui agent economic, dar au așteptat atât de mult încât compania Blue Air a devenit o catastrofă Și ca lucrurile să fie crocante, statul a găsit de cuviință să intre în această afacere proastă căci numai așa îi stă bine statului, adică să facă afaceri proaste. În loc această companie să dispară pur și simplu și cel ce a inițiat-o să se spele pe cap cu ea, s-a găsit statul să-și arate mărinimia și să devină acționar majoritar. Când este să faci afaceri proaste, preiei companii private, aflate în picaj, fără a să fie vreodată un orizont când acestea ar deveni profitabile. Statul nu se învață minte și face nefăcute, crescând numărul companiilor cu datorii, pe care statul, devenit acționar majoritar, trebuie să le onoreze. Și eu m-aș face dacă aș avea posibilitatea un ceva care să aibă relații cu un privat care să-mi devină dator. Ar fi fantastic să preia statul respectiva companie și eu să-mi încasez datoriile de la statul generos. Cu siguranță, la Blue Air este doar a duce banii dintr-un buzunar al statului, tot într-un alt buzunar al statului...



(17 noiembrie 2022)

No comments:

Post a Comment