Sunday, November 27, 2022

Femeia bufniță

Mergând cu mașina 133, am auzit la un grup de tineri zgomotoși o serie de concepte care m-au lăsat cu gura căscată, confirmând ceea ce știam de mult timp, că mai am multe de învățat de la generațiile care vin din urmă. Unul dintre concepte era acela de femeie bufniță.
În concepția acelor tineri, femeia bufniță:
- are standarde nejustificat de înalte în ceea ce privește calitățile unui bărbat,
- comentează nefavorabil atât pe colegele și prietenele sale cât mai ales pe rude,
- se exprimă direct fără menajamente, făcându-și neprieteni,
- face comparații dintre cele mai nepotrivite referitoare la orice,
- gândește cu voce tare și folosește expresii colorate și dure,
- pierde prea mult timp cu aranjarea proprie-i persoane,
- are carențe vizibile în ceea ce privește aspectele vredniciei,
- se laudă cu ceea ce nu știe să facă,
- se contrazice de foarte multe ori că-și uită minciunile,
- se declară prietenă a cuiva, dar nu este prietenă cu nimeni în realitate,
- doarme mult prea mult în raport cu ceea ce are de făcut într-o zi,
- adoră singurătatea că nu are încotro,
- pozează în persoana independentă, inabordabilă, dar suferă.
Cinstit să fiu, eu nu am prea văzut astfel de femei, dar dacă ei comentau cu multă insistență în cele 30 de minute cât a durat de când m-am urcat în mașină și până am coborât, probabil știau ei mai multe și aveau argumente solide, căci cercul lor de cunoștințe comune includea și astfel de domnițe. Eu știam că bufnița este o pasăre de pradă nocturnă, solitară, care știe să-și construiască trasee extrem de eficiente. Ea are privirea foarte bună, adaptată pentru condiții de noapte, are zborul foarte rapid și scoate sunete înfricoșătoare.  Ce am reușit să prind în discuțiile dintre tinerii zgomotoși, nu rezulta mai nimic despre caracterul de prădătoare  prin translație de la bufnița pasăre, către femeia bufniță. Chiar nu mi s-a părut potrivită punerea în corespondență a femeii cu carențele enumerate de ei și pasărea care simbolizează înțelepciunea, căci minusurile enumerate nu sunt în niciun caz semn de înțelepciune.

(27 noiembrie 2022)

No comments:

Post a Comment