Saturday, November 19, 2022

Un mic album cu reproduceri ale lui Anthony van DYCK

Am avut posibilitatea să văd niște reproduceri după tablouri ale lui van DYCK și am fost impresionat de modul în care pictorul a redat detalii și aici mă refer la broderii și la dantelele care intrau în costumele femeilor și bărbaților care apăreau în picturile sale. 
Mi-am propus ca atunci când voi găsi într-o librărie un album dedicat pictorului van DYCK să-l cumpăr și să intru în amănunte în ceea ce privește opera sa. În anul 1969 la Editura Meridiane a apărut albumul VAN DYCK realizat de Ștefan POPESCU la un preț mai mult decât rezonabil de 15 lei, în format ceva mai mic, având 78 de pagini cu foarte multe reproduceri color realizate pe o hârtie de foarte bună calitate, care au fost lipite pe pagini la locurile potrivite să asigure concordanța cu textul.
Portretul de famile, tablou de la pagina 8 a albumului permite evidențierea acelui detaliu legat de modelul dantelelor de la mâneci și de la gulerele de la gât. Detaliile se văd și mai bine în cazul tabloului care-l redă pe cardinalul Guido BENTIVOGLIO, paginile 24, 25 și 26.
Dantela de la gulerul Mariei Luiza de Tassis de la pagina 37 este o altă exemplificare a perfecțiunii detaliului în arta acestui mare pictor. Cu timpul am căutat să cumpăr albume de artă realizate și de alte edituri din lume, dar nu am avut șansa să găsesc în librării și aici mă refer la librăriile din rețeaua FNAC, dar și la alte librării din mari orașe pe unde am ajuns și am insistat să găsesc albume cu reproduceri de artă de foarte bună calitate. Spun de foarte bună calitate, pentru că acolo unde de la editură nu sunt date și detalii din tablou, este foarte greu ca analizând ansamblu să vezi exact modelul dantelei asupra căruia pictorul van DYCK a zăbovit foarte mult.



(19 noiembrie 2022)

No comments:

Post a Comment