Sunday, November 27, 2022

Schloss SCHÖNBRUNN

Am vizitat castelul SCHÖNBRUNN de la Viena de patru ori și de fiecare dată m-a impresionat prin:
- arhitectură,
- stil,
- exponate,
- atmosferă,
- măreție.
Nu am ceva special de arătat în legătură cu acest castel, pentru că:
- mobilierul este deosebit,
- țesăturile au ceva special,
- draperiile sunt deosebite,
- mozaicurile și ștucaturile sunt unice.
Se vede de departe că este vorba de un imperiu, de împărați și împărătese, de bogăție și de multă artă. De fiecare dată m-am oprit în camera unde a stat Napoléon François Joseph Charles, fiul lui Napoleon BONAPARTE și m-am uitat îndelung la șuvița de păr păstrată în acel corp de sticlă închis ermetic.
Castelul SCHÖNBRUNN are în partea din spate o frumoasă grădină și acolo este o construcție de unde se vede o panoramă superbă.
Știu că una dintre vizite a fost în 5 aprilie 2007 și mai știu că atât de emoționat am fost când am văzut din parcarea imensă construcția castelului, încât am lăsat mașina deschisă cu geamul de la șofer coborât. M-am speriat când m-am întors, dar mi-am dat seama că acolo nu prea-și fac veacul compatrioții mei cu îndeletniciri speciale și de aceea nici nu am pățit daune majore sau minore la bagaje și la mașină.

(27 noiembrie 2022)

No comments:

Post a Comment