Saturday, November 26, 2022

Profesorul Constantin Gelu APOSTOL

Pe profesorul Constantin Gelu APOSTOL pe care noi colegii îl apelam cu diminutivul Tinu, l-am cunoscut imediat ce am venit ca asistent universitar stagiar în Catedra de Cibernetică Economică. Lucram împreună la disciplina de Programare a calculatoarelor electronice, dar el lucra și la disciplina de Analiză și proiectare a sistemelor informaționale economice - APSIE, pe care o conducea dr. ing. Valeriu PESCARU, directorul Centrului de calcul al ASE.
Am apreciat la colegul meu Constantin Gelu APOSTOL rigurozitatea, seriozitatea și profunzimea abordărilor în toate zonele unde noi am colaborat. 
Constantin Gelu APOSTOL are o voce calmă.
Constantin Gelu APOSTOL are întotdeauna o vorbă bună să-ți spună.
Constantin Gelu APOSTOL muncește foarte disciplinat și foarte eficient.
Constantin Gelu APOSTOL are preocupări și în afara informaticii, precum arheologia. El a făcut săpături arheologice în comuna sa natală și a desfășurat cercetări asupra trecutului acelor pământuri natale.
Împreună cu colegii Constantin Gelu APOSTOL, Valer ROȘCA, Ion Gh. ROȘCA și cu mine, am elaborat o serie de materiale didactice, cu care mă mândresc foarte mult, pentru că formam o echipă serioasă, bine structurată care știa să muncească cu mare seriozitate și să verifice tot ceea ce scriam. Așa au apărut lucrările: 
Valer ROSCA, Constantin APOSTOL, Ion IVAN, Ion Gh. ROSCA - Limbaje de programare. Limbajul de programare ASSIRIS, Lito ASE, Bucureşti, 1977, 516 pag.
Valer ROSCA, Constantin APOSTOL, Ion IVAN, Ion Gh. ROSCA - Memorator pentru limbajul de programare ASSIRIS, Lito ASE, Bucureşti, 1977, 167 pag.
Valer ROSCA, Constantin APOSTOL, Ion IVAN, Ion Gh. ROSCA - Limbaje de programare - Limbajul FORTRAN si FORTRAN conversational, LITO ASE, Bucureşti, 1980, 224 pag.
Valer ROSCA,Constantin APOSTOL, Ion IVAN, Sergiu COMAN, Ion Gh. ROSCA - LIMBAJE DE PROGRAMARE, metoda programatorului sef. Studiu de caz, Editura ASE, Bucureşti, 1979, 115 pag.
Trebuie să spun că Constantin Gelu APOSTOL, Valer ROȘCA, Ion Gh. ROȘCA și Ion IVAN, am apărut
pe un panou la intrarea profesorilor din ASE ca elemple negative că aveam un procent de promovabilitate scăzut, imdeiat după ce facultatea noastră se transformase din Facultatea de Calcul Economic și Cibernetică Economică în facultatea de Planificare și Cibernetică Economică, iar interesul pentru disciplinele de programare scăzuse dramatic, dar programa analitică rămăsese intactă.
După anul 1989, drumurile noastre au luat-o în direcții diferite. Profesorul Constantin Gelu APOSTOL a coordonat în mod strălucit disciplina de Birotică la Facultatea de Științe Economice în Limbi Străine și a elaborat cărți deosebit de valoroase, unele dintre ele mi le-a oferit cu autograf.
Constantin Gelu APOSTOL este un om de cultură, cu talent spre poezie și au fost ocazii în care el a compus versuri pe care le-a citit colegilor din catedra de Cibernetică Economică. Cândva mi-a dedicat și mie versuri, unele dintre ele le reproduc aici.



(26 noiembrie 2022)



No comments:

Post a Comment