Thursday, November 24, 2022

Cărțile negre, ca expresie a lipsei de imaginație...

Am stat și m-am întrebat cum de la apariția poemului LUCEAFĂRUL de Mihail EMINESCU, nu a mai scris nimeni un alt poem care să aibă același titlu și răspunsul a venit aproape de la sine: respectul. Deși scriitorii sunt o tagmă unde respectul cam lipsește, se vede treaba că și ei au o limită peste care nu trec și aceasta se cheamă valoarea lucrului perfect.

Am avut surpriza ca după Revoluția din Decembrie 1989 să văd titluri de ziare în care se vorbea despre Cartea neagră a securității, o lucrare scrisă de niște persoane care studiaseră arhiva securității comuniste și care făceau acolo analiza atrocităților pe care securitatea le-a făcut în cei 50 de ani de comunism. Mi s-a părut o carte necesară, pe care multă lume ar fi trebuit s-o citească, deși cred eu, trebuia și mai bine documentată și mai bine structurată și cu mai multe documente publicate în facsimil, nu cu texte trunchiate, care lasă loc la interpretări după voia autorilor.

Azi 24 noiembrie 2022 am avut surpriza să-l văd la televizor pe George SIMION fluturând un volum intitulat Cartea neagră a guvernării, care se referea la guvernarea de acum și aducea critici, justificate dealtfel, modului în care coaliția PSD+PNL conduce destinele țării și papă banul public. Președintele AUR este reprezentantul unui partid de opoziție și este normal să aducă critici celor ce guvernează. Eu vin din zona informaticii și am participat la dezvoltarea de software pentru noi sisteme informatice. Am parcurs în facultate disciplina Analiza și Proiectarea Sistemelor Informatice Economice, disciplină unde am luat la examene note de 10(zece). Acolo era o etapă numită analiza critică, etapă care mă scotea din minți. Din moment ce sistemul informațional din întreprindere funcționează și întreprinderea nici n-a sărit în aer, nici nu a dat faliment, înseamnă că acel sistem informațional esra bun, deci analiza nu trebuie să fie critică, ci doar o analiză și punct. În acest context, George SIMION, în cartea sa numită Cartea neagră a guvernării, ar fi trebuit să scrie ce a făcut nu neapărat bun, dar cât de cât bunicel, actuala coaliție, după care să scrie cum ar fi făcut AUR soluționarea problemelor, dar soluții bine fundamentate, ca eu să conchid că PNL+PSD nu sunt buni și AUR este foarte bun. Acel populism ieftin de doi lei cu care defilează George SIMION, cel care a făcut nunta aceea faraonică, dizgrațioasă și vulgară, cu mireasa cu umerii goi, să facă bine să învețe management politic, să facă un guvern în oglindă și să vină cu soluții valoroase nu cu c-c-turi, așa cum face acum.

Am înțeles că și cei de la USR au scris și ei o Carte neagră a guvernării. Lipsă de imaginație și la USR și la AUR, din moment ce există și alte titluri la fel de interesante în afară de acest titlu uzat moral și penibil. Nu știu cum se face, dar USR a fost 8 luni la guvernare și nu a făcut nimic în afară de a da cu bățul prin gard și de a se comporta ca partid balama, care dorește să-și maximizeze beneficiile. Ar trebui să le crape obrazul de rușine că au vorbit despre reforme și au plecat ca niște lași de la guvernare, țopăind ca niște bezmetici de fericire, lăsând țara de izbeliște unor partide uzate moral și impotente. Să vină acum, după ce au părăsit corabia puterii că nu au avut arta guvernării eficiente și s-au comportat ca niște copii obraznici care și-au luat jucăriile și au plecat, să-mi spună mie ceea ce știam că PNL+PSD sunt de c-c-t, deja mă enervează. Ei trebuiau să rămână la putere în septembrie 2021 și să spună cu subiect și predicat ce conțin reformele lor, să-și dea foc în piața publică dacă nu le implementează și să-și impună soluțiile lor bune, dacă le aveau. Mi se pare indecent, imoral și de prost gust, ca USR, de pe margine să latre la dulăii de la  PNL+PSD care se înfruptă din hălcile de carne ale puterii, când a avut posibilitatea să elimine răul ancestral care ne-a fost hărăzit de un destin nefavorabil și n-a făcut-o căci era mai plăcut să fluture în aplauze neinspirate, demisiile miniștrilor USR.




(24 noiembrie 2022)

No comments:

Post a Comment