Mă mir cum nu se folosește acum prelucrarea datelor statistice, când există:
- metode extrem de eficiente,
- calculatoare electronice,
- software statistic,
- interfețe prietenoase,
- interpretări convingătoare.
Cel mai simplu este să luăm o serie de date, calculăm media aritmetică XM și abaterea medie standard AMS. Imediat vom calcula limitele unui interval (XM - 3*AMS; XN + 3*AMS) și valorile reale cu probabilitate de 99% se vor găsi în acest interval. Voi da un exemplu real. Un tip derula stagiul de la doctoral, având în studenție XM = 5,16 și AMS = 1,21 iar intervalul dedus era (4,95; 6,37). Să nu-mi spună mie cineva că respectivul va realiza cu probabilitate de 99% o teză de sub nota 6,37 iar dacă vorbim de o teză de doctorat, la 6,37 în niciun caz nu depășește o construcție submediocră. De aceea a pune un barem la admiterea la doctorat. Legea zice că diploma dă drepturi posesorului. Dacă acesta este certat cu o autoevaluare corectă, măcar comisia de admitere la colocviul de la doctorat ar trebui să-l trezească pe posesorul diplomei cu o medie de sub nota 7(șapte) la realitate, căci șansele ca el să finalizeze un doctorat cu o teză cu soluții originale este exclusă. Vă rog nu mai invocați că Albert EINSTEIN nu a fost student eminent. El a fost genial, ceea ce înseamnă că un licențiat din 100 milioane este genial și dacă ne uităm mai atent în oglindă pana geniului nu ne-a mângâiat pre noi cu certitudine.
(04 aprilie 2021)
No comments:
Post a Comment