Monday, April 12, 2021

Teoria haosului din matematică

În matematică este teoria haosului. Noi avem o vorbă: viața bate filmul. Așa și cu această teorie. Haosul din viață, bate de departe tot ceea ce teoria haosului are formalizat. Cei care au gândit teoria haosului au avut o gândire organizată, structurată și au adus elementele de formalizare care să ducă mult mai departe toate raționamentele. Oamenii în măreția sau în micimea lor, fac cu mult mai mult haos în jurul lor doar din faptul că fiziologic vorbind cred că sunt superiori în a depăși numărul maxim de discriminări, care este demonstrat că nu va fi depășit în vecii-vecilor.
Îmi vin în minte versurile lui Mihail EMINESCU din Luceafărul:
Din chaos, Doamne,-am apărut
Şi m-aş întoarce-n chaos...
Şi din repaos m-am născut,
Mi-e sete de repaos.
Ceea ce se întâmplă acum cu paturile din secțiile ATI mă duce cu gândul la aceste versuri, care ar trebui recitate de absolventul bănuit de la Vienna University.

(12 aprilie 2021)

No comments:

Post a Comment