Friday, April 2, 2021

Chestii mascate pentru a ascunde adevăruri

Băncile nu mai dau credite. Ele oferă produse. Teatrele nu mai oferă spectacole. Ele oferă evenimente. Restaurantele nu mai prestează servicii clienților, ele sunt industria ospitalității. În goana de a se schimba uită că lupul își schimbă părul, dar năravul ba.
Să nu creadă cineva că doar în spațiul mioritic se produc porcării, porcării se produc peste tot în Europa, mai ales dacă te vede că ești român și ești tratat ca cetățean de rangul al II-lea. Eu nu sunt prea exigent, dar soția mea le-o retează porcilor de străini și obține exact ceea ce a rezervat și mai ales ceea ce a plătit. Așa fac oamenii puternici. Eu sunt scârbit când văd că:
- în pungă doar 10 fire de cartofi prăjiți,
- nu mi-a fost adus șervețelul la cafea,
- lipsește ardeiul și smântâna la ciorba de burtă,
- aștept prea mult comanda că a uitat de mine.
Să nu creadă cineva că toate se întâmplă voit. Nu. Totul se întâmplă că lipsesc procedurile. Corporațiile multinaționare sunt cu mult mai eficiente pentru că salariații lor:
- execută operații simple,
- știu proceduri,
- au feed-back,
- sunt evaluați cantitativ.
La noi, amatorismul, originalitatea, improvizația sunt la loc de cinste și de aceea există fluctuații deosebit de mari de la ceea ce se întâmplă azi comparativ de cum a fost ieri când serviciile au fost executate de un alt salariat, cu altă experiență. Carențele nu sunt datorate relelor intenții, ci necunoașterii. 
În vremurile de pandemie, HORECA în loc să-și pună la punct proceduri în detaliu și să-și califice oamenii, a procedat cum nu trebuie, disponibilizând și văitându-se.
Concluzie: azi am fost la o cafenea și cel care a servit a venit cu ceștile fără farfurioare, nu a adus lingurițe, nu a adus zahor alb, brun și nici îndulcitor, iar șervețelele au venit al a treia interpelare. Ciubucul vine din preț, din calitate, din servire, dar toate presupun proceduri învățate.







(02 aprilie 2021)

No comments:

Post a Comment