Friday, April 2, 2021

Recviem vesel pentru tata

 Am găsit în librăria de la mallul din mahalaua mea cartea lui Radu PARASCHIVESCU intitulată Recviem vesel pentru tata, pe care am cumpărat-o fără să stau deloc pe gânduri, pentru că:
- proza lui Radu PARASCHIVESCU îmi place,
- îmi reamintesc lucruri trăite citind cărțile lui Radu PARASCHIVESCU,
- editura HUMANITAS publică cu grijă cărțile,
- în pandemie, un pic de optimism nu strică.
Poeții, dar și prozatorii s-au întrecut în a dedica versuri și romane mamelor, iar pentru tați nu prea stau așa

lucrurile. Mihail EMINESCU a scris poezia O, mamă, George COȘBUC a scris și el poezia Mama, Magda ISANOS a scri poezia Mama și tot așa. Nici prozatorii nu s-au lăsat mai prejos. Maxim GORKI a publicat în 1907 romanul Mama. Pearl S. BOCK a publicat în 1934 romanul Mama.
Mă gândeam că în educația unui băiat și tatăl joacă un rol important, căci băiatul când caută modelul, la tatăl lui se uită și ia de la el și bunele și relele. 
Când am văzut în librăria Diverta din mall cartea lui Radu PARASCHIVESCU n-am stat pe gânduri, am cumpărat-o și am citit-o în ritmul meu, cu întreruperi, căci sunt rare situațiile în care citesc o carte pe nerăsfuflate, pentru a savura fiecare moment descris de autor. Îmi place proza lui Radu PARASCHIVESCU că este:
- curată,
- exactă,
- dinamică,
- îngrijită,
- egală.
Autorul mi-a prilejuit și de această dată rememorarea unor momente pe care le-am trăit și eu în vremurile la care el face referire și exactitatea redărilor, culoarea și parfumul,  retrăite de mine acum la mulți ani distanță m-au reconfortat foarte mult. De aceea îl apreciez pe Radu PARASCHIVESCU că scrie o proză desprinsă din viața de zi cu zi, introducând acele elemente care fac din viața trăită, artă.




(02 aprilie 2021)

No comments:

Post a Comment