Tuesday, April 13, 2021

Silvia VOINEA, marea soprană de coloratură

    Am avut surpriza să o văd pe marea soprană Silvia VOINEA la medicul stomatolog de la mine din mahala, unde-mi reparam oarece dinți. Am recunoscut-o imediat. Era o doamnă absolut distinsă și cred că nu mai cânta pe scenă de ceva ani. Cânt mi-a venit rândul, l-am întrebat direct pe doctorul stomatolog dacă doamna era chiar Silvia VOINEA și el mi-a confirmat. M-a întrebat de unde mi-am dat seama și am zis că o știu din opera Lakme unde a strălucit.
    Eu urmăresc pe Internet ce există înregistrat cu marii noștri artiști lirici și mare îmi este surpriza să văd cu tezaurul te la TVR este ținut sub cheie, de parcă există valori în sine, stocate, fără să circule. Este atitudinea omului idiot care are o bogăție și-și bate joc de ea ținând-o ascunsă. Sunt sigur că TVR are multe înregistrări cu Silvia VOINEA. Sunt sigur că și la ONB or fi înregistrări barem audio cu spectacole live din vremurile de demult, dacă acolo or fi fost creiere care au intenționat să creeze un tezaur.
    Aria clopoțeilor din opera Lakme în interpretarea lui Silvia VOINEA este de departe excepțională și numai vocea lui Mado ROBIN o face să fie a doua interpretare ca valoare, ceea ce nu este de colea, știind că în Lakme au strălucit și alte mari soprane ale lumii.

(13 aprilie 2021)

No comments:

Post a Comment