Monday, April 12, 2021

Gheorghe ZAMFIR, un mare naist

Trebuie să spun din start că primele amintiri despre naistul Gheorghe ZAMFIR le am când priveam la televizor spectacolele acelea mamut Dialog la distanță în cadrul festivalului Cântarea României în care se înfruntau județele cu ce aveau ele mai bun în zona culturii. Atunci parcă l-am văzut pe tânărul Gheorghe ZAMFIR, un bărbat zvelt care a cântat la nai ceva foarte frumos.
Au venit filmele franțuzești cu un tip blond și aiurit, filme care aveau ca fundal muzical melodii interpretate la nai de Gheorghe ZAMFIR și am fost foarte mândru să văd pe generic numele marelui interpret.
Anii au trecut și a realărut naistul Gheorghe ZAMFIR cu formația sa la un Festival ENESCU. Unele bucăți muzicale din folclor mi-au plăcut, altele, probabil prelucrări sau nu știu ce creații, nu le-am înțeles și deci nu mi-au plăcut.
În legătură cu Gheorghe ZAMFIR au fost și niște afirmații ale sale legate de holocaust, un concurs pentru ocuparea unui post de lector universitar, niște chestii legate de măgăruși și solicitarea unui spațiu de locuit de la primăria Bucureștiului.
Cu trecerea anilor, Gheorghe ZAMFIR a apărut în foarte multe spectacole văzute de mine la televizor, în compania unor interpreți ca Adriana ANTONI, Andrea BOCELLI, Nana MOUSCOURI, arată că el are o capacitate extraordinară să se adapteze oricărui context. A fost și în mega-concertele lui lui Andre RIEU. Naiul său este deosebit și interpretarea lui Gheorghe ZAMFIR este inconfundabilă. Ceea ce trebuia să facă la vremea sa Gheorghe ZAMFIR era să aibă un management bun al resurselor și un sistem de protecție, nimic altceva. Să ai lumea la picioare și să nu știi ce să faci cu succesul imens e un mister.
Gheorghe ZAMFIR este încrcat de trofee și are nenumărate discuri de aur, de platină. Este un mare nume.


(12 aprilie 2021)

No comments:

Post a Comment