Sunday, April 11, 2021

Efectul reclamelor

    Unii spun că reclamele sunt sufletul comerțului. Eu cred, din contră, că reclamele sunt decesul comerțului. Ele promovează mărfuri și servicii care nu se vând de la sine. Un produs căruia i se facereclamă este un produs prost, care nu se vinde, pentru că nu e bun.
    Cei care fac reclame și le mai fac și prost, nu-și dau seama că produsul căruia îi fac reclamă dacă ar fi bun s-ar vinde și singur, ei încercând să cos,metizeze prezentarea ca să-l mintă frumos pe cumpărător. 
De aceea eu nici nu mă uit la reclame pentru a afla ceva despre produs, ci pentru a vedea dacă reclama este bine sau nu făcută. Singurele reclame foarte bune sunt cele scurte, pentru parfumuri. Se bagă bani mulți în acele reclame, căci lucru bun costă. Reclamele pentru medicamente sunt neinspirat elaborate și se vede că cei care plătesc dispun de bani foarte mulți din moment ce nu analizează calitatea reclamelor și nu impun standarde mult mai ridicate de exigență.
    Să ai 15 minute de reclame la ore de maximă audiență și să bați câmpii cu chestii știind că oamenii au telecomanda și există posturi Tv care în acel sfert de oră nu au reclame, este deja un mod păgubos de a vedea lucrurile și de a-ți bate joc de banii proprii. Mă așteptam ca reclamele de la guvern să fie proaste. Că sunt proaste nu e de mirare. dar ca privații să accepte reclame sub-mediocre, deja nu are explicație.
    Așa cum toate femeile vor să fie vedete pe scene cu zeci de mii de spectatori deși cu vocea nu stau bine, deși multe tinere se văd modele deși fizicul nu le ajută, tot așa mulți se duc ca muștele spre industria reclamelor, că de acolo iese banul, deși studii nu au, talente nu au, chemarea le lipsește.
    Să vezi reduceri de 3% la produse sau asocieri nefericite, doar pentru a păcăli clientul este deja prea mult. Să nu uităm că un supermarket punea niște etichete dar ele nu erau reduceri de prețuri și se primea niște jucărele stupiude, numai că omul își dădea seama că e furat după ce achitase. Hoții de comercianți mizau pe neatenția clienților grăbiți, care nu cred că în supermarket comerciații nu au decăzut în halul acesta.


(11 aprilie 2021)

No comments:

Post a Comment