Sunday, April 4, 2021

Mioara VELICU vocea Moldovei

Rar mi se întâmplă să rețin o melodie cântată de altcineva decât Maria TĂNASE, Maria LĂTĂREȚU sau Lucreția CIOBANU, căci melodia trebuie să fie în concordanță perfectă cu versul. Ei bine, Mioara VELICU are un cântec ce îndeplinește condițiile de a fi reținut și fredonat. este vorba de cântecul dedicat Catrinei care trebuie să arate cum juca atunci când era fată.

Ea are în repertoriu:
- Hora mea moldovenească,
- Hai să ridicăm paharul,
- Sârba din Fălticeni,
- Hai la joc Bădiță,
- Tare îmi place să joc,
- Așa-i hora pe la noi,
- Nu mă las și nu mă las,
- Atâta lume mă-ntreabă,
- Tare îmi place
- Aoleu, m-aș mărita,
- M-o făcut mama frumoasă,
- Pădure cu brazi umbroși,
- Eu nu m-am născut bogată.
Mioara VELICU are costum al zonei de unde vine, cu cusătură bine colorată și cu linii reținute, neîmprăștiate.  Mioara VELICU de fiecare dată când apare iradiază de veselie și știe să bată pasul acela iute, moldovenesc, iar opincile ei sunt proverbiale. Toate cântecele ei sunt iuți și cred că numai în zona Moldovei se joacă așa ca spârnelul. Unele cântece au versificație de tipul a,b,a,b ceea ce arată că artista acceptă să cânte și cântece dintr-un folclor mai puțin tradițional, neculese, ci scrise. Ele vor trebui să mai aștepte pentru a se șlefui. Din cântecele lui Mioara VELICU răzbat veselia și cheful de joc iute, bătut. Îmi plac versurile cântecelor lui Mioara VELICU căci sunt cântece culese care se potrivesc vocii ritmate, cu dicție perfectă. Am auzit-o cântând și altfel de muzică și o face foarte bine. Când apare în compania altor cântăreți îi eclipsează, căci Mioara VELICU este o voce, nu fleac.



(04 aprilie 2021)

No comments:

Post a Comment