Tuesday, April 27, 2021

Colectivizare și vaccinarea

 În anii întunecați ai comunismului, preoții dintre care mulți fuseseră forțați să intre în partidul comunist, au dus umăr la umăr cu comuniștii campania de colectivizare.
Pe mama mea preotul care m-a botezat a venit și a convins-o să facă cerere din care scria că de bună voie și nesilită de nimeni intră în colectivă cu 0,75 ha de teren, pe care-l moștenise de la mămica dumneaei.
Eu eram la liceu în primul an, sora mea mai mare era la o școală de meserii, iar sora cea mai mare era profesoară. Preotul i-a spus că dacă nu intră în colectiv:
- eu voi fi dat afară din liceu,
- sora mai mare va fi dată afară din școala profesională,
- sora cea mare va fi dată afară din învățământ.
A fost extrem de convingător preotul care mă botezase cândva, din moment ce mama mea, Dumnezeu s-o ierte, a scris acea cerere și a dat pământul. Toată noaptea a plâns atunci mama mea. Ani de zile a oftat după pământul acela și n-a avut liniște nici în ultimele clipe de viață, mama mea.
Văd că acum pentru vaccinare, democrații liberali, cei care-i ciomăgeau pe alegători înainte de război dacă vedeau că nu votează cu ei și reziștii care nu au jurat pe Biblie vor să se folosească asemeni comuniștilor, pentru a fi sprijiniți în procesul de vaccinare. Și comuniștii și liberalii au aceeași dorință, oamenii să facă ceva anume cu orice preț. Comuniștii doreau ca oamenii să-și dea pământurile, liberalii vor ca oamenii să se vaccineze. Ca și atunci, preoții, fără a mai deveni membri partidului comunist, vor pune umărul.
Nu s-a schimbat nimic. Anul 1961 era atunci, anul 2021 este acum
(27 aprilie 2021)

No comments:

Post a Comment