Friday, April 2, 2021

Angelica STOICAN cântăreața de pe malul Izvernei

Angelica STOICAN are un repertoriu interesant din care amintesc aici cântecele:
- Crenguță verde de brad,
- sara când răsare luna,
- Când m-apasă câte-un dor,
- Cine joacă perina,
- Iar mă-ncearcă dragostea,
- Departe, neică, departe,
- Neica Ion GORNOVICEANU,
- Luniță, luniță,
- Jos în păduricea deasă,
- Neică ți-am spus că-i păcat,
- Spune, spune, puiule,
- Bordeiaș de sub pământ,
- Într-o noapte-ntunecoasă,
- Crești pădure pânla cer (crenguță verde de brad).
Angelica STOICAN vine cu un anumit tip de folclor, cu o anumită muzică și multe dintre cuvinte sunt o noutate pentru cei neobișnuiți cu graiul băbățean. Inclusiv, faptul că în zona mea prin Nana se înțelegea un alint pentru Ileana, Angelica STOICAN a venit cu nana care este o formă de alint pentru bărbatul iubit sau pentru țață cum se zice în Muntenia, căci nici acum nu mi-a fost clar, deși DEX-ul m-ar lămuri, dfar nu mă apuc să deschid DEX pentru orice, mai ales că prin zona folclorică de unde vine Angelica STOICAN vocile femeilor sunt cam pițigăiate, iar a crede că talentul se transmite ereditar este un lucru apăsat, de care nu sunt așa de sigur că se întâmplă Familia STRAUSS face o excepție. Și familia scriitorilor MANN face o excepție.
A spăla rufe la tv și aici mă refer la un conflict STOICAN-CIOBANU este nepotrivit. Cine este cântăreț, să cânte. Bălăcăreala este pentru țațele de pe malul șanțului. Oamenii de talent au altă menire.



(03 aprilie 2021)


No comments:

Post a Comment