Monday, April 5, 2021

Nicolae FURDUI IANCU este mereu același

În vremurile când se organiza tabăra de vară a studenților economiști în cadrul Fundației PRO OECONOMICA de la Tușnad a lui Lucacs BREDA, am avut fericitul prilej ca de Sfânta Maria să particip la o serbare câmpenească la Izvolul Mureșului, unde a fost un concert și a cântat Nicolae FURDUI IANCU alături de mulți alți interpreți de folclor autentic.
Am admirat la acest interpret:
- costumul,
- ținuta,
- vocea,
- repertoriul,
- gestica,
- atitudinea,
- seninătatea.
Se vedea la cântărețul Nicolae FURDUI IANCU și clasa și faptul că-și respectă publicul, mai ales că în acea perioadă era destul de multă liniște peste țară. A cântat live și am urmărit comportamentul său, comparativ cu cântăreții care mai introduc diverse chiote sau cuvinte de lume, chipurile pentru a avea un dialog cu publicul. La cântărețul Nicolae FURDUI IANCU cântecul e cântec și ceea ce are de transmis o face păstrând atitudinea fermă de interpret care electrizează masele prin mesaj, prin voce și prin interpretare, nefiind necesare brizbrizuri ieftine de bodegă cu bețivi.
Eu aveam CD-ul din 1996 al lui Nicolae FURDUI IANCU care poartă titlul De-ar fi mândra-n Deal la Cruce, după care ascultam cu mare plăcere Nu mă bate, Doamne tare, Bate-o noaptea pe nana, Bate-mă, Doamne să mor și Coborâi din deal în vale. Am considerat că Nicolae FURDUI IANCU a dat dovadă de mult curaj să cânte ceea ce este clasic în repertoriul Mariei TĂNASE, de care s-a achitat excelent.

(05 aprilie 2021)

No comments:

Post a Comment