Saturday, August 1, 2020

Accesibilitatea resurselor Internet

În vremuri de pandemie multe organizații nu s-au adaptat câtuși de puțin. Sunt teatre care au oferit spectacole gratuite la ore impuse, deși erau înregistrare, dar dădeau senzația falsă că sunt live. Modul întortocheat prin care respectivele organizații permiteau accesul m-au făcut nici să nu catadicsesc să văd ce oferă, căci ce depășește două click0-uri în mintea mea rezultpă că este vorba despre o mizerie de doi bani și nu merită efortul să-mi pierd timpul că pe youtube sunt lucruri mult mai mișto decât ce oferă teatrele noastre provinciale. Singurul teatru care era cu accesibilitate dintr-un click a fost Opera Națională Iași și am urmărit spectacolele oferite de Iași, care erau ușor de accesat dar erau și de calitate, căci RANCEA știe ea ce știe.
Dacă furnizorii de resurse Internet nu-și vor schimba atitudinea și nu se vor alinia la maximum două click-uri așa cum are Metropolitan Opera, vor avea o soartă tristă, căci lumea nu-și pierde timpul cu prostii, oricât de poleite ar fi. În vremuri de pandemie, accesul la o resursă Internet trebuie să fie:
- rapid,
- direct,
- sugestiv,
- adevărat,
căci nimeni nu are timp să accepte minciuni, reclame stupide care poluează mesajul și toanele unui management deșănțat, care privindu-se în oglindă se vede leu, deși este un cotoi jigărit, milog la banul public.
Accesibilitatea la resursele Internetului se realizează simplu:
- preluând interfețe deja cunoscute,
- eliminând pașii intermediari inutili,
- folosind un vocabular foarte cunoscut,
- reducând căutarea la ce mulr două click-uri,
- scoțând din derulare reclamele tâmpite.
Am văzut aplicații foarte reușite, cum totm atât de bine am văzut portaluri în care puzderia de bannere fac extrem de dificilă urmărirea informației, drept care am decis de fiecare dată să abandonez și să mă repliez. Pe Internet întotdeauna există ceva mai bun decât cred unii fără creier când proiectează din lăcomie aplicații de tot c-c-tul.


(01 august 2020)

No comments:

Post a Comment