Sunday, August 16, 2020

Respectul elevului față de profesor

 Și eu am fost elev. Și eu am avut profesori pe care i-am respectat, dar am avut profesori pentru care nu am avut pic de respect. Nu am respectat pe profesorii care:

- nu știau carte,

- erau nedrepți,

- vorbeau urât,

- băteau elevii,

- nu aveau țoale mișto,

- aveau pantofii noroiți,

- fumau în fața mea,

- se drăgălășeau,

- umblau beți,

- doreau favoruri.

Și în ziua de azi sunt foarte mulți profesori care fac astfel de ghidușii, drept care se justifică atitudinea elevilor de a nu-i respectya, pentru că chiar indivizi de această factură nu merită niciun respect. Un profesor impune respect prin ceea ce face, prin ceea ce vorbește și prin felul lui de a fi la clasă și nu numai. Pentru profesorul cvare dădea note nu după ceea ce răspundea elevul, ci după contribuțiilșe părinților, nu am avut niciodată respect. Pentru profesorul care se poticnea la clasă la lecții, căci sindur intre pe teren minat luat de val și începea să se bâlbâie dând din colț în colț, după care găsea calea de ieșire din mocirlă trimițându-ne să învățăm din carte, nu am avut niciun pic de respect. Pe profesorul care m-a pocnit pe nedrept am avut nu numai ură, dar și dorința de a nu-l mai întâlni niciodată, după terminarea materiei lui, ceea ce am reușit să realizez cu unele eforturi notabile din ăartea mea.

Eu îi cred pe elevii care vin la clasă și se poartă rău cu profesorii lor, pentru că acei profesori undeva au greșit și elevii nu au respect pentru ei. Profesorii uită că respectul se câștigă, nu este un dat care le pică lor din cer, doar pentru că sunt mai în vârstă și că au terminat o facultate, dacă au terminat sau că au niște grade didactice, dacă le au. Respectul este ceva pentru care profesorul trebuie să lupte clipă de clipă în fața elevului pentru a-l câștiga, pentru a-l menține și pentru a-l amplifica. În viața mea sunt profesori pe care i-am divinizat, tot așa cum sunt profesori pe care i-am detestat. Fiecare s-a poziționat așa cum l-a dus capul, căci noi avem um proverb: nu cere omului ce n-are. Numai profesorul care acordă respect elevului are dreptul de a cere acestuia să-l respecte. Orice altă abordare este sortită eșeculuio, lucru care se vede de la ompoștă în clasele unde elevii urlă, se plimbă în timpul orei, sunt violenți sau vorbesc urât profesorului.

Cum să respecți pe profesorul care în loc de plexiglas spune pepsiglas?


(17 august 2020)

No comments:

Post a Comment