Rețelele de socializare sunt pline acum de mesaje foarte c ategorice privind PSD, PNL dar și alte partidulețe, cu mesaje pro și contra, legate de alegerile din 27 septembrie 2020. Ceea ce se constată în legătură cu influencer-ii pentru aceste alegeri se concentrează în cuvintele:
- amatorism,
- violență,
- primitivism,
- superficialitate,
- cinism,
- hiperbolizare.
Nici nu mă așteptam la mai mult că un influencer care penetrează cu mesajul său trebuie să aibă:
- talent,
- cultură,
- educație,
- știință,
- verb,
- concentrare,
- determinare.
Toate acestea nu se găsesc pe toate drumurile, căci presupun ani și ani de muncă dedicată, exercițiu și mai ales căutări care să ducă la calitate garantată a mesajelor, știut fiind faptul că un strop de miere atrage cu mult mai multe muște decât o cană cu fiere. Nu vreau să vin aici și acum cu exemplificări nici din silă și nici din scârbă, dar cu siguranță, la momentul potrivit voi lua în analiză acele mesaje pe care le consider culmea subcapacității influencer-ilor mioritici. Chiar dacă ei cred că fac servicii prin voluntarismul cu care se ambalează să construiască mesajele, de cele mai multe ori fac deservicii. Îmi aduc aminte că doar o anumită culoare devenită dominantă reușea să enerveze atât de tare încât acel influencer care o folosea fără să-și dea seama, în loc să aducă servicii partidului să, făcea mai mult rău. Voi lua un exemplu bine cunoscut perioadei 2004-2012. S-a pus un afiș peste tot ca studenții de la taxă să plătească prima tranșă până la data X. Numai că afișul era o pagină A4 cu litere scrise cu roșu pe fundal roșu. Rezultatul a fost că după termenul indicat cam 95% dintre studenții de la taxă nu-și plătiseră prima tranșă, riscând să fie exmatriculați, iar protesul a fost evitat prin prelungirea termenului anunțată cum era și firesc pe coli A4 albe cu text scris cu negru.
ca să practici o meserie după ureche acum în 2020, când viteza de transmitere a informației este groaznic de mare și capacitatea de penetrare este și mai și, echivalează cu risipirea aiurea a unei resurse extraordinar de importantă, căci în mediul online ulciorul nu merge decât o singură dată la apă, a doua oară se sparge singur de nebun.
(21 august 2020)
No comments:
Post a Comment