Wednesday, March 1, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Eugen POPOVICI

Eugen POPOVICI a fost asistent universitar la catedra de Informatică Economică. El ca student era un tip excepțional. A lucrat în producție și noi, adică profesorul Ion SMEUREANU și cu mine, l-am convins să vină prin concurs în catedră. El a venit și s-a dovedit a fi un tip de nota 10. A lucrat bine, dar salariile prea mici din învățământ nu-i permiteau să evolueze cât de cât decent. La un moment dat, a zis că pleacă din catedră. L-am înțeles.
Eugen POPOVICI avea realizări interesante în ceea ce privește utilizarea arborilor B de la structurile de date, în probleme de regăsire a informației. Când noi ne-am apucat de realizat cartea referită prin:
Ion IVAN, Marius POPA, Paul POCATILU ( coorodnatori) - Structuri de date ,vol. 1 si vol. 2, Editura ASE, Bucureşti, 2008.
Vol. 1: Tipologii de structuri de date, 770 pag., ISBN 978-606-505-032-7.
Vol. 2: Managementul structurilor de date, 534 pag., ISBN 978-606-505-033-4.
Lucrarea a fost distinsa cu Premiul Academiei Romane Tudor TANASESCU pe anul 2008.
i-am adresat rugămintea să vină cu contribuții legate exact de ceea ce el avea rezultate foarte bune în practică, adică, să scrie despre arbori B un capitol. El, un tip de cuvând a scris acel capitol și acum este în lista celor 32 de coautori ai acestei lucrări.
Pe mine m-a impresionat tânărul Eugen POPOVICI căci atunci când am mers împreună la o mobilitate la Universitatea Limerick își dorea să demonstreze cuiva că el este un tânăr realizat, un tânăr valoros și pe care te poți baza. Am discutat mult despre acest subiect și eu mi-am exprimat punctul de vedere, căci niciodată, în opinia mea, nu trebuie să pierzi timp să convingi pe cineva de ceva, dacă persoana nu îndeplinește un minim de condiții pentru a înțelege efortul pe care-l depui, căci tot ce faci, faci degeaba.



(01 martie 2023)


No comments:

Post a Comment