Eu nu știu de când este Daniel JINGA Manager-Director General Interimar, dar știu că instituția pe care o conduce acum a avut un comportament execrabil în pandemie. În loc să fie alături de popor căci este o instituție bugetară 100%, s-a comportat ca și cum ar fi fost o instituție privată. ONB nu a pus la dispoziție lejer publicului larg așa cum a făcut Metropolitan Opera House, spectacole.
La MET:
- intrai pe portalul instituției,
- direct era spectacolul oferit pentru 24 ore,
- accesarea era simplă, directă,
- realizarea tehnică era excepțională.
La MET:
- intrai pe portalul instituției,
- direct era spectacolul oferit pentru 24 ore,
- accesarea era simplă, directă,
- realizarea tehnică era excepțională.
La opera din Iași, am văzut spectacole, tot așa oferite și accesate cu mare ușurință, spectacole care aveau durată de disponibilitate de câteva zile. Am fost plăcut surprins să văd acolo soliști valoroși, balerini care arătau ca balerini, fără șunci ca pe la București, fără să-și dea duhul cum am văzut la un spectacol la ONB când cânta Elena MOȘUC și a fost un moment coregrafic penibil.
Nici opera din Cluj nu a fost generoasă.
Daniel JINGA mă dezamăgește că nu face dovada digitalizării de la el de pe moșie. Aș fi vrut să văd de exemplu:
- afișele de la spectacolele operei digitalizate de la începuturi până azi,
- fotografii cu artiști și autografe, tot așa digitalizate,
- trecute în format digital înregistrări pe benzi magnetice sau discuri de vinil cu spectacole integrale,
- acces liber la rezultatele digitalizării,
- prezentări cât mai complete în online a soliștilor din toate timpurile.
Toate nu se întâmplă și sunt dezamăgit. Probabil așteaptă ca lumea de pe stradă să facă ceea ce ONB trebuie să facă. Să construiască oferte de proiecte, să acceseze fonduri și să urgenteze derularea digitalizării. Acum ascult o înregistrare completă, realizată în 1914 cu opera La Traviata. Aș fi foarte încântat să regăsesc pe Internet înregistrări recondiționate din colecțiile ONB, dacă or exista, cu voci mari și din perioadele timpurii ale operei românești.
PS: dacă știu eu bine, director e ceva, manager e altceva. nu ești și director și manager. Cât privește statutul de interimar, acest aspect arată provizorat și în niciun caz o strategie pe termen lung, ci cârpeli de pe o zi pe alta. Faptul că Daniel JINGA se complace cu acest statut este încă un motiv să fiu dezamăgit, căci el are în spate o carieră solidă, care-i dă dreptul să fie acolo cineva.
(05 iulie 2022)
(05 iulie 2022)
No comments:
Post a Comment