Saturday, July 30, 2022

1.000 de oameni care m-au dezamăgit: Georgel NUCĂ

Pe Internet am găsit din întâmplare cântece interpretate de cântărețul de muzică populară românească Georgel NUCĂ. Am ascultat câteva dintre acele cântece dintre care enumer aici Mamă azi sunt ginere, Cântecul soacrei, Doamne rău m-ai blestemat, Cântecul primarului, L-am visat pe Dumnezeu, Să le ajute Dumnezeu, Colo-n vale-n poieniță, Ce-ai în poală Mărioară, Fierbe țuica în cazane, Cântec pentru bunica, Rău e să nu ai vedere, Mă duc și eu la Ilinca, Cât e Argeșul de mare, dar și multe altele.
Georgel NUCĂ are o voce puternică.
Georgel NUCĂ are o dicție clară.
Georgel NUCĂ este tenor valoros.
Georgel NUCĂ are cântece de joc, repezi.
Cântecul primarului este un exemplu de făcătură.
Georgel NUCĂ mă dezamăgește că interpretează cântece cu versuri făcute în apartament, la comandă, fără a fi culese. Deși versurile sunt îngrijite, sunt simpluțe, nu au metafore, au rime predictibile, comune, căci făcătorii de folclori nu sunt poeți cu volume publicate.
Georgel NUCĂ m-a dezamăgit că nu poartă costume populare autentice, ci costume care au cusături care nu au nicio legătură cu costumul tradițional care este expus la Muzeul țăranului român.
Georgel NUCĂ mă dezamăgește că și-a luat în serios rolul de prezentator de spectacole și de emisiuni la un post Tv specializat pe folclor și are un limbaj de lemn, grunjos, cu texte prea lungi, cu șabloane enervante. Dacă intru pe postul Tv unde el apare, fie ca moderator, fie ca prezentator de spectacol, schimb canalul căci nu vreau să pierd timpul și să mă enervez pe timpul meu, chiar dacă ar fi să ascult și cântăreți valoroși. Nu mai suport lălăiala celor cărora le place să se audă vorbind.


(30 iulie 2022) 

No comments:

Post a Comment