Sunday, July 31, 2022

1.000 de oameni care m-au dezamăgit: Rodica MITRAN

Rodica MITRAN este cântăreață de muzică populară.
Rodica MITRAN are un repertoriu interesant.
Rodica MITRAN are în repertoriu cântece precum Când ai bani ești cineva, Mi-ajunge atâta suferință, Viață, dulce viață, Omule, nu te mândri, Bea neicuță, vinul cu ulceaua, Dragostea e râu de foc, Neică Ioane de la moară, Pui de drac, pui de muiere, Joacă mândrulița, Drag îmi e viață cu tine, Lăutari cântați cu foc, Haide mândro, să te joc, Stăteam cu taica la sfat, vai ce grea e bătrânețea, dar și multe altele.
Rodica MITRAN are o voce puternică.
Rodica MITRAN are o dicție foarte bună.
Rodica MITRAN are un timbru care o face specială.
Mie mi-a plăcut cum cântă Rodica MITRAN până în momentul în care la o emisiune s-a apucat să povestească cum o bătea tăticul ei. Nu mă apuc acum să analizez faptele de violență ale acelui bărbat, care indiferent cum ar fi luate, sunt fapte reprobabile. Rodica MITRAN este o femeie matură, cu meserie, are succes, iar din câte am înțeles, tăticul ei este mort. Noi ortodocșii avem o vorbă: de morți numai de bine. Omul acela, mort fiind nu mai are cum să se apere. De aceea m-a dezamăgit Rodica MITRAN. Era normal să-și judece părintele atunci când trăia. Era normal să-i aducă toate acuzațiile din lume când neomul,  căci un tată bătăuș neom este, trăia și avea posibilitatea nu să se apere, ci măcar să-și ceară iertare de la fiica lui pentru tot răul pe care i l-a făcut. Ceea ce am văzut la televizor nu mi s-a părut în regulă, căci era de față numai victima. Lipsea călăul. Dacă justiția întrerupe orice urmărire penală și închide dosarul după ce criminalul  a murit în timpul anchetei, nu văd cum Rodica MITRAN prin spusele ei a vrut să transmită un mesaj bine direcționat. Cred mai mult că a vrut și ea să iasă în față cu ceva, pentru a fi compătimită și pentru a mai culege câteva procente de popularitate. Sunt dezamăgit. Am mari semne de întrebare asupra modului cum moderatoarea acelei emisiuni a dus firul discuției, căci avea toate elementele să îndrepte dialogul spre o altă direcție, aceleași fapte spuse altfel, ar fi avut o cu totul altă interpretare.
Modul simplist pe care l-a folosit cântăreața Rodica MITRAN mă face să fiu trist și să consider că s-a creat un precedent periculos, iar despre persoane care nu mai sunt printre noi se va spune orice, fără ca vorbitorii să fie contraziși căci morții nu mai au gură să vorbească, nici măcar să-și ceară iertare.



(31 iulie 2022)

No comments:

Post a Comment