Tuesday, July 26, 2022

România educată sau ce?

Am și eu niște întrebări, așa pentru mine, că la 75 de ani ai mei, nu mai contează prea mult opinia mea, căci mulți vor crede că m-am ramolit, deși încă mai merg la sală, mai fac flotări și scriu programe în PYTHON, de oarece complexitate.
Întrebarea nr. 1: cine sunt cei care au conceput legile, cu nume și prenume, dar și cu CV și foaie matricolă. Eu nu accept să propună legi despre educație cei care nu au medii generale mai mari ca 9,00, căci mediocritatea nu începe de la media 6,00?
Întrebarea nr. 2: care au fost modelele de bază luate în considerare, căci modelul românesc, mioritic, este cel care ne-a dus în groapa în care învățământul se află la ora actuală? 
Întrebarea nr. 3: există o pagină unde să fie definit obiectivul urmărit de ansamblul legilor educației, în cel mult 20 de cuvinte cu un singur predicat?
Întrebarea nr. 4: există o altă pagină în care să fie definite principiile care stau la baza întregii reforme, astfel încât să se vadă că totul are la bază onoarea, exigența, transparența și intransigența celor care au lucrat la acele legi?
Întrebarea nr. 5: calitatea este elementul central al acestei reforme? calitatea elevilor? Calitatea profesoruilor? calitatea procesului?
Întrebarea nr. 6: care sunt costurile acestei reforme?
Întrebarea nr. 7: cât de profundă este reforma? 
Întrebarea nr. 8: care cineva curajul să rupă pisica în două, căci totul se rezumă la bani și la curaj?  
Întrebarea nr. 9: se gândește careva la învățământul pentru elev și nu pentru profesor?
Întrebarea nr. 10: cum pleacă urgent din învățământ cei dovediți că sunt mediocrii, corupți, neperformanți și care nu îndeplinesc criteriile valorice impuse?
Nu scriu aici nimic despre cine-mparte parte-și face, căci nu se justifică, din. moment ce noi nu am produs laureați de premii NOBEL, 100% din spațiul carpato-danubiano pontic. Ideile nefericite ale fabricilor de diplome, de închis ochii la corupția acordării diplomelor de PhD, ne urmăresc asemeni umbrelor lăsate de corpuri în razele soarelui implacabil și iremediabil.
Cum e cu mandatele nelimitate de rector, de decan, de șef de catedră?
Cum e cu cohorta de suplinitori?
Cum e cu salariile mizerabile din învățământ?
Cum e cu pilele și corupția din educație?



(26 iulie 2022)

No comments:

Post a Comment