Wednesday, July 27, 2022

CV-uri redactate neglijent

De-a lungul timpului, am citit multe CV-uri și am văzut că autorii lor sunt oameni speciali, care dau mare atenție modului în care se prezintă, cum tot atât de bine, am citit CV-uri redactate neglijent sau disproporționat, pentru a arăta că proprietarul lor are mai multe carențe decât calități. Unii, în disprețul pentru cel care-i analizează CV-ul nici nu-l redactează ei, ci pun pe alții s-o facă, iar acei indivizi puși să muncească în locul altora, dau rasol, ceea ce duce la situații dintre cele mai absurde. Unii nu-și actualizează CV-ul și rămân cu el înțepenit la momente totat nesemnificative.
Dar să identificăm erori în CV-ul redactat neglijent.
Numele și prenumele sunt elemente de identificare esențiale, care trebuie ortografiate implecabil, ceea ce în cazul CV-urilor redactate neglijent, nu se întâmplă și ne găsim în situația ca actele dosarului în care CV-ul este o piesă să spună ceva, iar CV-ul să spună altceva în ceea ce privește numele și prenumele.
Data nașterii, deși nu mai este obligatorie din motive de confidențialitate, zice-se, uneori este scrisă greșit, apărând fie lună mai mare ca 12, fie zi mai mare ca 31, fie anul mai mare ca 2022. Am văzut un CV în care autorul avea ca dată de naștere data la care era întocmit și semnat CV, dată și ea greșită, căci dacă noi eram în 15 martie 2022, CV-ul era semnat în 25 noiembrie 2022, noi fiind în 28 iulie 2022. Respectivului i-am spus că nu avem ce discuta căci el este nenăscut. S-a mirat, dar când i-am arătat, a înghițit gălușca.
Sunt CV-uri în care la studii, anul de începere este mai mare decât anul de finalizare. Eu am început facultatea în 1965 și am finalizat-o în 1970. Este eronat să scriu:
1970 - 1965:  Facultatea de Calcul Economic și Cibernetică Economică.
Forma corectă este:
1965 - 1970:  Facultatea de Calcul Economic și Cibernetică Economică.
În multe CV-uri, oamenii pentru a se prezenta mai frumoși, mai colorați, mai veseli decât sunt scriu prostii, care dacă sunt verificate folosind Internetul se vede că sunt minciuni. Unii spun că au fost la Stanford. Și eu am fost la Stanford la Univeristatea Stanford, dar am fost să vizitez grupul statuar al lui RODIN din parcul universității. Unii spun că au fost la Opera din Viena. Și eu am fost pe scena Operei din Viena. Am plătit 12 euro, am făcut turul Operei din Viena și am urcat și pe scenă.
Un CV trebuie să fie decent, să reflecte exact cine este persoana care-l semnează. Încărcarea cu detalii nesemnificative crează o proastă impresie asupra celui ce semnează. Eu recomand ca fiecare să-și redacteze CV-ul, să-l actualizeze, să-l citească de câteva ori pentru a elimina erorile și abia după aceea să-l semneze.
(28 iulie 2022)

No comments:

Post a Comment