Monday, July 25, 2022

ȘOȘOACĂ are un idol: Mona MUSCĂ

Nu-mi revin din șoc. Într-o emisiune a lui Denise RIFAI, senatoarea Diana ȘOȘOACĂ a vorbit în termeni deosebit de elogioși la adresa lui Mona MUSCĂ, cea care a fost om politic din PNL până când justiția a hotărât definitiv că a făcut poliție politică. Să ai un idol acea persoană care are o astfel de însemnare în frunte, mi se pare un lucru bizar, nefiresc, excentric, absurd, aberant, epic și legendar, căci în galeria femeilor din România care au însemnat ceva pentru acest popor, Mona MUSCĂ nu se regăsește.

Se zice că cine se aseamănă se adună. Mona MUSCĂ era un om al imaginii, nu al faptelor, căci faptele sale erau extrem de clare pe când era în mediul academic și elabora înscrisuri cu semnătura Dana, adevărate opere științifice, căci ea ca tânăr cadru didactic universitar, pentru a evolua, în lipsă de contribuții științifice, întocmea note către securitate, tot ca activitate de cercetare, dar neștiințifică.

Motivațiile, adică aburelile lui Mona MUSCĂ le demontez căci în același timp am fost și eu asistent universitar și am lucrat cu studenți străini. Nimeni nu te obliga să informezi, nimeni nu te obliga să faci turnătorii. Dacă cineva făcea așa ceva, o făcea pe barba sa, căci dorea să se bage în seamă, iar cine se băga în seamă avea și ceva avantaje, să zicem își schimba locuința cu una de pe traseul prezidențial, căci era catalogat ca persoană de încredere.

Ca să-ți faci un astfel de idol înseamnă că ai argumente solide. Eu am apreciat întotdeauna oamenii care au făcut ceva concret. Am apreciat pe Nichita STĂNESCU pentru că a scris Necuvintele. Am apreciat pe Eugen SIMION că a scris cele trei volume de critică literară Scriitori români de azi. L-am apreciat pe meșterul Mituș pentru precizia cu care ridica ziduri fără nivelă, ziduri care la verificare cu instrumente de mare precizie se dovedeau a fi perfecte. L-am apreciat pe lăcătușul mecanic Georgel care mi-a făcut trei inele de modificare a distanței focale la aparatul meu foto ca să fotografiez pagini de carte. Mi-am făcut idoli dintre profesorii mei din facultate pentru că erau oameni de cultură, aveau realizări concrete în domeniile lor și pentru că prin caracterele lor deosebite ofereau tinerilor, modele de urmat.



(25 iulie 2022)

No comments:

Post a Comment