Thursday, July 21, 2022

Cenaclul Flacăra și Învierea Domnului

Cred că oamenii de vârsta mea și eu am 75 de ani și nu mi-e rușine cu ei, nu au uitat anii în care tinerii erau obligați să meargă în spații imense în noaptea de Înviere să participe la ședința Cenaclului Flacăra, în timp ce în bisericile din România se oficia slujba de Înviere a Domnului IISUS CRISTOS. Eu am fost membru de partid de tânăr, am botezat în văzul lumii o fetiță la Mănăstirea Cașin, m-am cununat cu popă la Biserica Sfânta Vineri din Pitești și în loc de a merge să ascult și să văd ce se făcea la Cenaclul Flacăra, am mers la slujba de Înviere de la mine din Mahala.

Vedeam la televizor reluările de la Cenaclul Flacăra. Acolo era tineri cântăreți de muzică folk, foști ingineri, foști profesori de țară. Se cânta muzică populară de calitate. Se cântau și cântece patriotice profunde. Numai că Adrian PĂUNESCU avea intervențiile lui lungi de șef de trib, fie că recita, fie că intervenea peste cântăreți, fie că făcea prezentări ale copiilor lui. Oricum, nu am înțeles de ce Ceneaclul Flacăra reușea să electrizeze tinerii. Probabil că era în lipsă de altceva. Zic, probabil și probabil rămâne. Oricum, faptul că Adrian PĂUNESCU convenise cu puterea comunistă să acapareze cea mai importantă sărbătoare a ortodoxiei, Învierea Domnului și să fie la concurență cu Cenaclul Flacăra, mie mi-a dat de gândit și chiar m-a făcut să trag o concluzie deloc măgulitoare la adresa poetului PĂUNESCU.


(21 iulie 2022)

No comments:

Post a Comment