Tuesday, July 26, 2022

O mare surpriză: Natalița MUNTEANU

Eu nu sunt cunoscător al folclorului din Republica Moldova. Am avut ocazia să merg de câteva ori la Chișinău și colegii profesori de la Academia de Studii Economice mi-au oferit ocazia să merg la spectacole, dintre care unul a fost spectacol de folclor. 
Am avut ocazia să văd o orcgestră de instrumentiști excepționali.
Am ascultat artiști ai poporului, mari soliști de folclor.
Pe o scară de la 1 la 10, seara de folclor era de nota 10, căci spectacolul era curat, cântecele erau culese, artiștii aveau dicție perfectă, spectacolul era alert, fără prezentări lungi, enervante. Din cele trei ore de muzică, nu cred că vorbăria era mai multă de 10 minute, ceea ce era o chestie de excepție, în comparație cu șușele de la București, neglijente, mediocre, cu cântece făcute în garsoniere, cu cântăreți fără voce și leșinați.
De ziua mea, intrând pe Internet am găsit un spectacol cu cântăreața Natalița MUNTEANU.
În primul rând Natalița MUNTEANU este o voce remarcabilă.
În al doilea rând Natalița MUNTEANU are un repertoriu bogat.
În al treilea rând, Natalița MUNTEANU nu cântă, ci interpretează.
În al patrulea rând, Natalița MUNTEANU are dramatism în voce.
În al cincilea rând, Natalița MUNTEANU transmite emoție.
Spectacolul de pe Internet este un exemplu de cum se face artă de calitate. Invitații lui Natalița MUNTEANU au fost aleși încât să completeze prin ritm și prin diversitate întregul. Se vede că artiștii au voci studiate, iar orchestra știe ce face, ține ritmul și acompaniază fără cusur.
Spectacolul s-a intitulat: Seara asta-i seara mea! A fost un spectacol dedicat lui Natalița MUNTEANU, căci ea este o mare cântăreață a Republicii Moldova. Și la noi unii cântăreți își organizează la oarece numere rotunde, spectacole la Sala Palatului, dar sunt construcții greoaie, cu vorbărie și cu invitați leșinați, fără valoare sau obosiți.


(27 iulie 2022)

No comments:

Post a Comment