Thursday, July 21, 2022

1.000 de oameni care m-au dezamăgit: Daniel ȘANDRU

Daniel ȘANDRU este un bărbat de 47 de ani.
Daniel ȘANDRU a devenit profesor universitar la 39 de ani, după ce a parcurs toate treptele din învățământul superior.
Daniel ȘANDRU a obținut titlul de doctor la 34 de ani.
Daniel ȘANDRU este licențial în filosofie la vârsta de 24 de ani.
Daniel ȘANDRU este președintele IICCMER - Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc.
Mă așteptam ca acest institut să fie prezent în viața României democratice cu mult mai prezent decât se face vorbire acum de când s-a iscat scandalul cu Cenaclul Flacăra.
Trebuie să spun din start că eu am detestat Cenaclul Flacăra. Îmi aduc aminte cum eram forțat să merg în noaptea de Înviere la Cenaclu, dar nu am făcut-o niciodată.
Trebuie să spun că versurile dedicate de Adrian PĂUNESCU epocii lui Nicolae CEAUȘESCU nu mi-au plăcut. Mi-au plăcut poeziile de dragoste scrise de Adrian PĂUNESCU.
Eu știam că ciorba de burtă nu se reîncălzește. Tot așa și reluarea activității Cenaclului Flacăra în lipsa unei personalități de talia lui Adrian PĂUNESCU are șanse minime să redevină ceea ce a fost. În plus, acum când există NEVERSEA, UNTOLD, ELECTRIC CASTLE, șansele de a reînvia Cenaclul Flacăra sunt foarte reduse.
Faptul că IICCMER vine cu afirmații, fără a oferi detalii privind concret cu cifre și cu fapte cum Cenaclul Flacăra a adus deservicii luptei anticomuniste. Autorii de la IICCMER ar fi trebuit să reamintească românilor de incidentul de pe stadion, despre cultul personalității lui CEAUȘESCU și despre multe, multe alte situații ce s-au produs în traseele prin țară ale bardului de la Bârca.
Era momentul să se prezinte personalitatea contradictorie a lui Adrian PĂUNESCU și argumentele solide i-ar fi scutit pe cei de la IICCMER și pe însuși Daniel ȘANDRU de la etichetări, nemeritate. În opinia mea, Andrei PĂUNESCU, deși are o serie de calități și țelul nobil de a duce mai departe demersul ilustrului său tată, nu dispune de anvergura necesară pentru a asigura succesul noului Cenaclu Flacăra. Vremurile s-au schimbat. Multe dintre mesajele lui Adrian PĂUNESCU au suferit uzură morală, iar mulți dintre cei care erau la vechiul Cenaclu Flacăra au trecut în lumea umbrelor. Este mai mult decât imposibil ca Andrei PĂUNESCU să facă un nou Cenaclu Flacăra, care să se integreze în peisajul de azi al României. Din punctul meu de vedere, între vechiul Cenaclu Flacăra și noul Cenaclu Flacăra punțile de legătură sunt extrem de fragile, iar preluarea de fragmente ale formatelor din vechiul cenaclu îl vor duce spre un eșec garantat.
Am și eu câteva întrebări pentru Daniel ȘANDRU și IICCMER:
- există o carte care să trateze exact cazul Gheorghe URSU?
- există o carte și o listă cu eroii care au luptat în munți și au rezistat împotriva securității?
- există o carte despre femeile ucise de decretul 770/01.10.1966?
Cred că IICCMER are multe alte lucruri fundamentale de făcut înainte de a-l arăta cu degetul pe Andrei PĂUNESCU, fără a efectua evaluări corespunzătoare ale demersului său. Eu l-am urmărit pe Andrei PĂUNESCU. El este foarte bun, dar nu are geniul tatălui său și acest lucru face diferența între ceea ce a fost Cenaclul Flacăra și ceea ce eventual va fi Cenaclul Flacăra.



(21 iulie 2022)

No comments:

Post a Comment