Wednesday, July 20, 2022

Cenaclul FLACĂRA al lui Adrian PĂUNESCU

Eu sunt un tip de 75 de ani. Am trăit fenomenul Cenaclul Flacăra cap-coadă. Am văzut la televizor ore în șir de transmisie cu Cenaclul Flacăra. Nu am fost niciodată la o ședință de  Cenaclul Flacăra, pentru că nu mi-a plăcut niciodată Adrian PĂUNESCU. Era pre prezent în Cenaclul Flacăra. 
Adrian PĂUNESCU recita propriile-i poezii.
Adrian PĂUNESCU intra peste cel care-i cânta versurile.
Adrian PĂUNESCU vorbea mult, chiar foarte mult.
Adrian PĂUNESCU dădea verdicte.
Adrian PĂUNESCU lansa voci foarte mari.
Mie nu mi-au plăcut versurile lui Adrian PĂUNESCU. Îmi aduc aminte că în epocă circulau niște ziceri, din care redau două:
N-are c-r și n-are c-aie,
CEAUȘESCU Nicolae,
Cât să pupe într-un an,
PĂUNESCU Adrian.

O altă zicere, era de fapt un banc:
Un muritor, merge la Rai și acolo era Sf. Petre care l-a întrebat pe muritor ce dorește și muritorul îi spune:
- Vreau să stau de vorbă cu Dumnezeu.
Sf. Petre îi spune:
- Nu se poate, căci de la un timp, Dumnezeu se crede Adrian PĂUNESCU.
Am trăit vremurile în care în școală nu am învățat despre Octavian GOGA, nu am învățat despre Titu MAIORESCU și nici despre Lucian BLAGA.
Adrian PĂUNESCU a fost un mare poet. Este necesar să se separe clar omul Adrian PĂUNESCU care a avut și el păcatele lui și aici mă refer la poemele scrise pentru Nicolae CEAUȘESCU și publicate în revista lui Flacăra. Trebuie luate poemele publicate în Cartea cărților, unde el, Adrian PĂUNESCU a reunit poemele care-l defineau. Îmi aduc aminte cum articolul Poezia putrefacției și putrefacția poeziei scris de Sorin TOMA a determinat scoaterea lui Tudor ARGHEZI din literatură. Faptul că acum se discută situația lui Adrian PĂUNESCU la 33 de ani de la Revoluție este straniu și inexplicabil, ca să nu spun interesant, folosind un cuvânt delicat. Este adevărat că imediat după 1989 a fost dezgropat Gheorghe GHEORGHIU DEJ așa cum a fost scos STALIN din Mausoleu. Este adevărat că s-a făcut proces unei năluci numită comunism, dar să fim siguri că mergem pe drumuri înfundate. Să nu uităm că în Trier a fost inaugurat monumentul lui MARX, monument oferit de poporul chinez. Viața este complicată.


(20 iulie 2022)

No comments:

Post a Comment